رئیس منطقه خودمختار کاتالونیا، انتخابات پارلمانی آتی را همه پرسی برای استقلال از اسپانیا دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست، قرار است 27 سپتامبر (5 مهر) در منطقه خودمختار کاتالونیای اسپانیا، انتخابات پارلمانی برگزار شود. انتخابات پارلمانی کاتالونیا، در خصوص خطر استقلال این منطقه از اسپانیا نگرانی هایی را به وجود آورده است. چرا که "آرتور ماس" – رئیس منطقه خودمختار کاتالونیا – انتخابات پارلمانی 5 مهر را همه پرسی برای استقلال از اسپانیا می داند. 

در همین راستا، حزب همگرایی دموکراتیک کاتالونیا، حزب چپ جمهوری‌خواه و جدایی طلبان قرار است لیست مشترکی را از نامزدها برای انتخابات پارلمانی ارائه دهند. در صورتی که این احزاب بتوانند بیشترکرسی های پارلمانی کاتالونیا را از آن خود کنند، اعلام استقلال کاتالونیا از اسپانیا در بهار 2017 (1395) محتمل خواهد بود. 

 از آنجایی که اسپانیا و اتحادیه اروپا آمادگی چنین رخدادی را ندارند، مذاکراتی با هدفِ ممانعت از استقلال طلبی کاتالونیا در جریان است. این درحالیست که به نظر نمی رسد استقلال طلبان کاتالونیا از مواضع خود عقب نشینی کنند؛ مگر اینکه دولت مرکزی اسپانیا با برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا موافقت کند.

کاتالونیا پیش تر خود را برای برگزاری همه پرسی استقلال آماده می کرد؛ اما به دلیل مخالفت دولت مرکزی اسپانیا با این همه پرسی، مجوز برگزاری آن صادر نشد. 

رئیس منطقه کاتالونیا در انتقاد از دولت مرکزی گفت: "کاتالونیا روزهای آرامی را سپری نمی کند. در حالیکه بیشتر ساکنان این منطقه می خواهند در یک فرایند دموکراتیک آینده خود را رقم بزنند، دولت مرکزی اجازه این کار را نمی دهد."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار