نگین اصفهان در انتظار تعهد 80 میلیاردی

پروژه عظیم ساخت مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان به عنوان یک پروژه ملی و چهارمین طرح برتر کنفرانس سازه و فولاد انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با انتخاب شدن شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بی‌تردید آثار باستانی این شهر با زیبایی‌های فراوان هر گردشگری را به خود جذب می‌کند که توجه بیشتر مسئولان با برنامه‌ریزی بلندمدت را می‌طلبد و برای این که به شهری بین‌المللی تبدیل شود، باید راه درازی را طی کند و با توسعه و احداث پروژه‌های عمرانی و شاخص این مسیر را هرچه سریع‌تر طی کند.

* پروژه ملی در شهر تاریخی اصفهان

مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان یکی از پروژه‌های شاخص و مهم است . با بهره‌برداری از این مجموعه عظیم که بیشتر می‌توان از آن به عنوان پروژه ملی یاد کرد، میزبان میهمانان بسیاری از سراسر دنیا شد.

این پروژه عظیم نگینی برای اصفهان و ایران و پایگاهی برای معرفی ارزش‌های اصفهان به کل جهان تبدیل می‌شود و به عنوان پروژه‌ای ملی نه تنها ارزش و اعتبار آن برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده بلکه کشور نیز با اجرا و بهره‌برداری از این پروژه دارای اعتبار بین‌المللی و ملی خواهد شد.

* پروژه‌ای با اعتبار 100 میلیارد تومان

این پروژه عظیم ملی در سال 90 با اعتبار 100 میلیارد تومانی که دولت متعهد به پرداخت این هزینه برای اجرای این پروژه شد، شروع به کار می‌کند اما تنها 20 میلیارد تومان از تعهد دولت محقق شد و اصفهان با طناب دولت به میدان ساخت و افتتاح این پروژه عظیم می‌رود و مورد بی‌مهری از سوی دولت قرار می‌گیرد و هنوز هم از 80 میلیارد تومان تعهد چند سال پیش دولت برای اجرای این پروژه خبری نیست.

نگین اصفهان در انتظار تعهد 80 میلیاردی

* شیرین شدن کام کشور با افتتاح پروژه عظیم ملی

این پروژه در یک زمین 50 هکتاری و در پنج فاز احداث خواهد شد، مرکز همایش بین‌المللی اصفهان باید یکی از اولویت‌های اول شهرهای توریستی به شمار رود و باعث ایجاد جاذبه‌های توریستی بالایی در این شهر شود. معماری این سازه نیز از سبک معماری ایرانی اسلامی استفاده شده است.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان در این باره می‌گوید: این مرکز از نظر مدرن بودن با سازه‌های موجود در دنیا برابری می‌کند و در این مرکز تسهیلاتی مانند هتل 5 ستاره، مجموعه‌های خدماتی، نمایشگاهی نیز پیش بینی شده است.

طراحی ساختمان این مجموعه بر اساس نماد "نصف جهان" است. مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان به گونه‌ای طراحی شده که یادآور جمله معروف اصفهان نصف جهان است و شکل نیمکره بودن آن نماد "نصف جهان" و ساختمان آن نیز همانند نصف داخلی آن مانند نقش سقف مسجد شیخ فضل الله از معماری خاص بناهای تاریخی اصفهان به کار رفته است.

نگین اصفهان در انتظار تعهد 80 میلیاردی

معاون عمرانی شهرداری اصفهان در این باره می‌گوید: در کنار سالن‌های اصلی و جانبی مرکز همایش‌های بین المللی حدود 30 طرح دیگر از جمله 8 خانه ویلایی، نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی، پارکینگ با ظرفیت یک هزار و 40 دستگاه خودرو، پل ورودی مرکز همایش بین‌المللی، 35 هکتار فضای سبز نیز به اجرا درمی‌آید.

* روند اجرایی سالن اجلاس سران

پیش بینی این پروژه عظیم بالغ بر 250 میلیارد تومان برآورد شده که 46 میلیارد تومان برآورد هزینه ساخت سالن اطراف اجلاس شده است. شهرداری تاکنون 160 میلیارد تومان برای ساخت سالن اجلاس هزینه کرده است و 550 میلیارد تومان این پروژه برای ساخت هتل و مکان تجاری در نظر گرفته شده که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

این پروژه در حال حاضر علاوه بر تکمیل سازه بتنی و اسکلت فلزی سالن‌های اصلی، سقف سالن اصلی از نوع سازه فضای، سازه فلزی قسمت کنکورس و پل‌های ارتباطی را در مرحله ساخت و نصب دارد.

نگین اصفهان در انتظار تعهد 80 میلیاردی

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان می‌گوید: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص عمرانی اصفهان بیش از 71 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و نوع پوشش بدنه پروژه سالن همایش از نوع بتن الیافی است که برای اولین بار در کشور در اصفهان تولید شده که با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و رعایت استانداردهای جهانی مورد استفاده قرار گرفته است.

* تکمیل پروژه تا سال 95

فرصت طلایی و بی‌نظیری است که می توان با احداث این پروژه به اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و معرفی این شهر زیبای توریستی به مردم کشورهای جهان داد و به عنوان قطب گردشگری و اقتصادی می‌تواند زمینه ای برای گسترش صنعت توریست و رونق اقتصادی و اجتماعی و میزبانی نزدیک به 160 کشور و هیأت‌های عالی مقام در سطح بالا باشد که امید است  این پروژه با حمایت دولت و بخش خصوصی در سال 95 به ثمر برسد.

نگین اصفهان در انتظار تعهد 80 میلیاردی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار