خانواده های زائران گلستانی در حادثه منا چادرهای عزا را در جای جای استان برپا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گلستان که پس از استان خراسان رضوی بیشترین تعداد قربانیان و مفقودیان را در حادثه مرگبار منا دارد، از دیروز سیاه پوش شده است.قربانیان منای گلستانی از قوم ترکمن هستند و ترکمن ها بنا بر یک آیین قدیمی برای عزاداری در کنار خانه متوفی، چادرهای عزا برپا می‌کنند.

عبدالقادر علاقی که خواهر46 ساله خود به نام شهناز علاقی را در این حادثه از دست داده نیز گفت: پرچم های سفید مبارک به پرچم های سیاه عزا تبدیل شد و ما اکنون به جای استقبال از حاجیه ، منتظر رسیدن پیکر بی جان او هستیم.

وی افزود: خبر کشته شدن خواهرم ، من و خانواده ام را شوکه کرد و هنوز ما این خبر و حادثه را باور نداریم .

آقای علاقی افزود:دولت عربستان باید جوابگوی این اشتباه باشد.

حکیم کمی هم که زن دایی خود به نام درسن تقان قزل را ازدست داده این حادثه تلخ را محکوم کرد و گفت: چندین حادثه در یک ماه نشان از بی کفایتی دولت عربستان در اداره و برگزاری مناسک حج دارد.

وی افزود:برگزاری مناسک حج مدیریت قوی می خواهد که از عهده دولت عربستان خارج است و باید این کار با همکاری همه کشورهای اسلامی برگزار شود.

در این حادثه که روز عید قربان همزمان در صحرای منا رخ داد تاکنون 9 گلستانی جان خود را از دست دادند.

همچنین در این حادثه مرگبار 35 نفر از کاروان های گلستان مفقود شده اند.

در پی حادثه منا ، شخصیت های سیاسی اجتماعی گلستان از جمله آیت الله نورمفیدی، آِیت الله علوی گرگانی ، آیت الله شاهرودی و استاندار گلستان با انتشار پیام هایی ضمن ابراز تاسف و عرض تسلیت درگذشت حجاج ایرانی از عملکرد ضعیف عربستان در حفظ امنیت جانی حجاج انتقاد کردند.

نمازگزاران گلستانی روز جمعه با راهپیمایی خروش خود را نسبت به جنایات آل سعود اعلام کردند و فریاد مرگ بر آل سعود سر دادند.
در حادثه منا 131 زائر ایرانی کشته، و حدود 94 نفر مجروح شدند.

سرزمین منا در پنج کیلومتری مکه مکرمه پنج شنبه قربانگاه بیش از سه هزار حاجی پیش از پایان یافتن اعمال و مناسک حج تمتع بود حاجیانی که در ادامه مناسک حج امسال در سرزمین منا حضور یافته بودند با ازدیاد جمعیت ناشی از ناهماهنگی مواجه شدند و در پی آن حادثه ای مرگ بار برای چندمین بار در سرزمین وحی به وقوع پیوست.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.