بخش نظامی روسیه شروع به اجرای برنامه‌ای آموزشی در حوزه‌ی امنیت سایبر برای جوانان دانشجوی دانشکده‌ی افسری کرد.

دانشجویان نظامی روسیه آموزش امنیت سایبری می بینندبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشجویان نظامی روسیه با شرکت در برنامه‌ی آموزش امنیت سایبر، موضوعات مرتبط با این مقوله را مطالعه می‌کنند و همچنین کلاس‌های تخصصی با تمرکز ویژه بر روی شبکه، چندرسانه‌ای، نرم‌افزار و رباتیک برای آن‌ها برگزار می‌شود.

این کلاس‌ها با هدف تربیت نسل بعدی نیروهای نظامی روسیه در زمینه‌ی عملیات سایبری است. متخصص امنیت و جاسوسی سایبری روسیه، آندری سولداتف (Andrei Soldatov)، در این راستا گفت که بخش نظامی روسیه مانند سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) در پی تربیت نیروها برای عملیات سایبری است.

وی افزود: «بخش نظامی تنها بازیگر میدان نیست، بلکه سرویس‌های امنیتی در حوزه‌ی سایبری، پیشرو هستند. مثلاً سازمانی به نام «FAPSI» (این سازمان به نام "FAGCI" نیز معروف است.) که همتای NSA و GCHQ در روسیه است.»

لازم به ذکر است که سازمان روسی مذکور به نام سازمان اطلاعات و ارتباطات دولتی فدرال (Federal Agency of Government Communications and Information) شناخته می‌شود و از مهم‌ترین فعالیت‌های آن، جاسوسی سیگنال و نظارت بر اینترنت است.

به‌علاوه وزارت دفاع روسیه در چند سال اخیر، به تقویت امنیت سایبر ملی خود پرداخته است که به‌طور نزدیکی با جنگ سایبر پیوند خورده است و باید افزود که روسیه در حال کار برای تنظیم یک راهبرد امنیت سایبر ملی نیز است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.