سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی گفت:این استان براساس سرشماری سال 90 از نظر سالمندی در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جواد رجبی روز شنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته سالمند اظهار کرد: حدود 10 درصد جمعیت 750 هزار نفری خراسان جنوبی را سالمندان تشکیل می دهند.

وی بر توجه و برنامه ریزی برای پرداختن به مسائل سالمندان و رفع نیازهای این قشر در استان تاکید کرد و گفت: هم اکنون سه هزار و 189 نفر از سالمندان استان زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 958 نفر از خدمات مستمر و مابقی نیز از خدمات غیر مستمر این سازمان بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه توجه مسوولان به نیازهای سالمندی کافی نیست یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود تا شرایط وابستگی سالمندان به دیگران به حداقل برسد تا در سالهای آینده با هجمه ای از مطالبات این قشر و بازنشستگان مواجه نشویم.

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: در چند سال آینده با پدیده سالمندی در کشور مواجه خواهیم شد که این موضوع در این استان حادتر خواهد بود.

رجبی با اشاره به اینکه شورای سالمند از سال 87 در استان تشکیل شده است گفت: در حال حاضر شش مرکز روزانه نگهداری از سالمندان در استان فعالیت دارند که این مراکز به 105 سالمند ارائه خدمات می کنند.

وی با بیان اینکه پنج مرکز شبانه روزی در استان از 95 سالمند مراقبت می کنند یادآور شد: در این مراکز بحث های آموزشی برای سالمندان و کلاس های فوق برنامه برای افزایش روحیه و اجتماعی شدن آن ها برگزار می شود.

وی از ویزیت رایگان سالمندان در کلنیک های تحت نظارت بهزیستی استان خبر داد و گفت: اجرای طرح مراقبت خانگی از سالمندان از دو سال گذشته در شهرهای بیرجند و قاین در حال اجرا است که 14 سالمند از این خدمات استفاده می کنند.

رجبی برگزاری کارگاههای آموزشی روش های دستیابی به دوران سالمندی مثبت از طرف بنیاد فرزانگان در محل خانه مهر بازنشستگان، دیدار با سالمندان آسایشگاه سالمندان، مراسم ورزش صبحگاهی در محل پارک توحید، جشن پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها در محل مهد کودک ها، پایش سلامت کنترل قند و فشار خون در محل نماز جمعه و تقدیر از بازنشستگان دستگاه های اجرایی را از جمله برنامه های هفته سالمند در استان ذکر کرد.

از چهارم تا 10 مهر ماه به عنوان هفته تکریم سالمندان نامگذاری شده است.

انتهای پیام /ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.