برگزاری ورک‌شاپ در محیط‌های هنری برای ایجاد تفکر خلاق بسیار حائز اهمیت است.

مریم شمخالی استاد دانشگاه و مسئول برگزاری کارگاه‌ آموزشی «از ایده تا اجرا» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در دانشگاه و فضای آکادمیک فرصتی برای آموزش برخی تکنیک‌ها به دانشجویان هنر نیست، از این رو برگزاری ورک‌شاپ‌ها و کارگاه‌هایی در محیط‌های هنری می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: با توجه به مشخص بودن تعداد دانشجویان و زمان‌بندی خوب و کافی، تکنیک‌های تکمیلی به دانشجو آموزش داده می‌شود تا جایی که کار هنرجویان در همان ورک‌شاپ به مرحله اجرا رسیده و مهارت کافی را برای حرکت در آن مسیر پیدا می‌کنند.

شمخالی خاطرنشان کرد: به قطعیت می‌توان گفت تمام ورک‌شاپ‌هایی که تاکنون برای هنرجویان برگزار شده مفید بوده و جواب داده است. و فرضاً اگر ده نفر در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند دست کم 9 نفر به موفقیت قابل قبولی دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: هدف من به عنوان یک استاد دانشکده زنده کردن و پویایی خلاقیت در دانشجویان است. من فکر می‌کنم در حوزه مدیریتی، اجرایی و هنری باید خلاقیت باشد تا موفقیت حاصل گردد. از این رو برای بیدارسازی خلاقیت در دانشجویانم زمان می‌گذارم و به آن بها می‌دهم.

وی افزود: متأسفانه خیلی‌ها فکر می‌کنند خلاقیت صرفاً مختص کودکان است. حال آنکه هر فردی تا وقتی که نفس می‌کشد، می‌تواند خلاق باشد.

شمخانی اظهار داشت: اینکه گاهی می‌بینم دانشجویانم برای رشد و نوآوری در هنر به راه‌های نادرست رو می‌آورند، ناراحتم می‌کند و سعی می‌کنم در همین کارگاه‌ها آنان را با شیوه‌های درست برای بهره‌گیری از تخیل فردی آشنا کنم. همین‌طور که در این کارگاه‌ هم به «صندلی» هویت بخشیده‌ایم و عنوان کارگاه را «یک صندلی، تمام دنیای من است» انتخاب کردیم.

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی «از ایده تا اجرا» در شاخه تصویر‌سازی با حضور استاد اعتبار‌زاده، 7 مهر در نگارخانه شیخ هادی برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار