عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: کشت محصولات گلخانه‌ای در افزایش تولید محصولات و برون رفت کشور از مشکل کم آبی تاثیر به سزایی دارد.

هدایت الله میر مراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص راهکار مقابله با بحران کم آبی در کشور بیان داشت:در واقع کنترل بستر آب رودخانه‌های مرزی، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار، استفاده بهینه از آب، بستن پروژه‌های آبخیزداری و کشت محصولات گلخانه‌ای از جمله مواردی است که تاثیر بسزایی در برون رفت کشور از بحران کم آبی دارد.

وی با توجه به اینکه 90 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است بیان کرد: درواقع به جای کشاورزی در سطح‌های آزاد می‌توانیم از سطوح تحت کنترل در گلخانه‌ها استفاده کنیم زیرا این امر می‌تواند اثر مثبتی در افزایش محصول داشته باشد.

 میرمراد زهی در ادامه بیان کرد: بنابراین استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و کشت محصولات گلخانه‌ای می‌تواند راندمان تولید در هکتار را 3 برابر افزایش دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: درواقع همانند بسیاری از کشورهای دنیا از جمله هلند برای تکنولوژی و توسعه بخش کشاورزی وکنترل آفات و بیماری‌ها لازم است زیرساخت های مورد نیاز در این زمینه فرهنگ سازی شود.  

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار