کاهش چشمگیر منابع های زیرزمینی کمک به صرفه جویی در آب و بازگرداندن آب به چرخه محیط زیست شهری مسئولان را به طرح استفاده از آب جوی ها انداخته است.

آب جوی ها کمبود منابع زیرزمینی را جبران می کند/آبیاری درختان و فضای سبز با آب جوی هابه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ از آنجایی که سطح سفره های آب زیرزمینی پایتخت و نز‌ولات جوی طی یک  دهم گذشته با کاهش چشمگیری روبرو شده مسئولان برای حل مشکل کم آبی به  فکر استفاده از آب جوی ها افتاده‌اند، اما این پیشنهاد آنها فقط یک طرحی است  که در دست مطالعه و بررسی کارشناسان حوزه  آب و شهر‌سازی است.

*آب داخل جوی ها به کمک می آیند

سفره های آب زیر زمینی و وضعیت آب تهران نامناسب است به طوری که رسماً اعلام شده  پایتخت در خشکسالی بحران آب به سر می برد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این باره می گوید: منابع آب زیر زمینی شهر تهران می تواند با آب های داخل جوی‌ها از شرایط بحران خارج  شود، اگر شرایط داخل جوی ها را  به شکلی درآ‌وریم که آب گذری قابلیت نفوذ به  خاک پای درختان را  داشته باشد در نهایت می توانیم در مصرف سرانه آب برای آبیاری فضای سبز نیز تا حد چشمگیری صرفه جویی کنیم.

*اجرای آزمایشی طرح آبیاری درختان با  آب جوی

کارشناسان حوزه  آب اعلام کرده اند که آب های سطحی علاوه بر اینکه می توانند منجر به آبیاری درختان شوند به سطوح زیرزمینی نفوذ کرده و ریشه درختان را نیز آبیاری کنند.


چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این باره می گوید: با اجرای طرح پیشنهادی آبیاری فضای سبز در خیابان ولیعصر در تلاش هستیم بخشی از مشکلات آبیاری این  بخش را برطرف کنیم.


* بازگشت آب به  چرخه مصرف محیط زیست

مدتی است پروژه کنترل آب های سطحی شهر تهران در حال اجرا و رو به اتمام است و با تکمیل این  پروژه، تهران شاهد هدایت تمامی آب های سطحی به کانال های زیرزمینی تعبیه شده در معابر خواهد بود.

چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این باره معتقد  است: این  هدایت علاوه براینکه می تواند منجر به بازگشت آب به چرخه مصرف محیط زیست شود مانع اتلاف این نعمت خدادادی نیز شود.

*منتظر می‌مانیم

اما با  اعتماد به  مسئولان و همکاری با آنها منتظر می‌مانیم تا بخشی از خشکسالی و بحران آب پایتختی که بیش از 11 میلیون و 690 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است ،حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار