سرپرست حجاج ایرانی گفت: زندانی شدن تعدادی از زائران ایرانی را تایید نمی کنم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به شناسایی 4 نفر از مفقودین گفت:بر اساس آخرین آمار ها تعداد 136 نفر از زائران ایرانی در حادثه منا کشته، 99 نفر مجروح و 125 نفر مفقود هستند.

وی در ادامه در خصوص اظهار نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر زندانی شدن تعدادی ازحجاج ایرانی ادامه داد: زندانی شدن تعدادی از زائران ایرانی را تایید نمی کنم چرا که صحنه مربوطه صحنه دستگیری نیست و ما فیلم های متعددی را دیدیم که نشان می دخد دو طرف و سمت جلو حجاج بسته شده است.

قاضی عسکر تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که در ایام تشریق وجود داشت و البته عدم همکاری به موقع ماموران سعودی باعث شده است تا تعدادی از اجساد هنوز شناسایی نشوند و در حال حاضر تصاویر کسانی را داریم که در دست شناسایی است و هم اکنون در میان حجاج در حال نمایش است.

نماینده ولی فقیه همچنین تاکید کرد: وقنی چند میلیون نفر در یک جا اجتماع می کنند و چنین حادثه ای اتفاق می افتد، عربستان میزبان باید آمادگی پاسخ گویی را داشته باشد.15 میلیون نفر در عراق می‌روند برای زیارت اربعین اما چند نفر با مشکل برخورد کرده اند تاکنون؟

وی اضافه کرد: متاسفانه تعدادی از مجروحین به دلیل عدم اقدام به موقع و به دلیل ماندن در زیر اجساد و بعضی نیز در بیمارستان ها فوت کردند.

قاضی عسکر گفت: من با این حادثه یک ربع فاصله داشتم و دیدم و شاهد بودم که خود پلیس مردم را بین مسیر هدایت می‌کردند و آنها را متوقف کرده بود.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: باید بررسی شود به صورت حقوقی و چگونگی وقوع حادثه مشخص شود اما برای ما اول از هرچیزی شناسایی مفقودین اهمیت دارد.

قاضی عسکر گفت: ما از همان روز حادثه با بعثه های دیگر ارتباط گرفتیم مخصوصا چون رهبری گفتند که ما با آنها همدردی شود و کمک کنیم به تعدادی از بعثه ها این پیام را ابلاغ کردیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار