اظهارات استفان هارپر، نخست وزیر کانادا درباره فروش سلاح به عربستان سعودی موجب خشم سازمان عفو بین الملل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیوکانادا، استفان هارپر، نخست وزیر محافظه کار کانادا در جریان مناظره انتخاباتی پنجشنبه شب، ضمن ابراز تاسف از نقض حقوق بشر در عربستان سعودی اظهار داشت این مسئله دلیل کافی نیست برای اینکه ما فروش سلاح به این کشور را قطع کنیم.

وی افزود: این درست نیست که ما کارگران یک کارخانه را در شهر لندن و اونتاریو به این دلیل مجازات کنیم.

نخست وزیر کانادا به شرکت جنرال داینامیکس لند سیستمز اشاره داشت که سال گذشته قراردادی به ارزش پانزده میلیارد دلار برای فروش تجهیزات نظامی به عربستان سعودی منعقد کرد.

آن سنت ماری از سازمان عفو بین الملل گفت: کانادا دستانش به خون آلوده است، نه تنها به دلیل اینکه سلاح به عربستان سعودی می فروشد، بلکه به این علت که چشمان خود را بر روی شکنجه هایی که در این کشور صورت می گیرد، می بندد.

حقوق افراد مکررا در این کشور غرب آسیا نقض می شود.

رفیق بداوی، وبلاگ نویس سعودی که همسر و سه فرزندش به کانادا مهاجرت کرده اند به جرم انتقاد از رژیم سعودی به هزار ضربه شلاق و ده سال حبس محکوم شده است.

علی النمر جوان سعودی نیز این هفته به جرم شرکت در تظاهرات، در حالی که تنها هفده سال سن داشته است، به اعدام از طریق گردن زدن محکوم شد.

برخی نشریات کبک روز جمعه اعلام کردند: ژیل دوسپ، رهبر حزب بلوک کبک گفته بود استفان هارپر روز قبل از مناظره تصریح کرده بود که عربستان سعودی از دیدگاه او کشوری "متحد" است.

توماس مولکر، رهبر حزب دموکرات نوین کانادا نیز تاکید کرد: کانادا قبل از عقد قرارداد با عربستان سعودی باید از این کشور درباره کارنامه اش در زمینه حقوق بشر سوال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار