مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: امسال ۳۰ مدرسه جدید و ۱۲ طرح نوسازی و نمازخانه و سیستم گرمایشی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در استان قزوین به مرحله بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛عسگر علی جوانبخت افزود:  امسال ۳۰ مدرسه ساخته شده و ۱۲ پروژه مقاوم سازی ونوسازی مدارس، سیستم گرمایشی و نمازخانه افتتاح شده که برای اجرای آنها ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: در سال جاری ۲۰۰ کلاس درس افتتاح شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و در شهرک مهرگان هم با کمک راه و شهرسازی هفت مدرسه گشایش یافت و بزودی چند واحد آموزشی دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

جوانبخت یادآورشد: در سال ۸۴ تعداد ۱۰۰ پروژه نوسازی مدارس مخروبه در استان اجرا شد و در سال ۹۲ ۲۲۱ پروژه استانداردسازی شد و امیدواریم با اعتبارات پیش بینی شده روند مقاوم سازی و نوسازی مدارس همچنان با سرعت قابل قبئلی ادامه یابد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: در سه سال آینده تمامی مدارس استان از بخاری های نفتی پاکسازی خواهد شد تا دیگر شاهد هیچ حادثه ای در مدارس نباشیم.

جوانبخت با اشاره به ضرورت نوسازی مدارس مخروبه اظهارداشت: در حال حاضر ۶۰۰ مدرسه مخروبه در استان وجود دارد که نیازمند نوسازی و بازسازی است که با کمک خیرین این کار عملیاتی خواهد شد.

وی یادآورشد: به مناسبت هفته دولت و بازگشایی مدارس ۱۶۳ پروژه با ۳۱۶ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد تا سال تحصیلی با نشاط و شادابی در فضایی مناسب آغاز شود.

در ادامه علی اکبر  ایزدپناهی از خحیرین مدرسه ساز استان گفت: ساخت مدرسه لذتی دارد که گفتنی نیست و از این که می توانیم در تحصیل دانش آموزان نقشی داشته باشیم خرسندیم.

وی افزود: امیدواریم دانش آموزان استان از فضای خوبی که برای تحصیل فراهم شده استفاده کنند و خوب درس بخوانند وتا با علم و دانش خود در آینده در پیشرفت کشور سهیم شوند.

این خیر مدرسه ساز یک واحد آموزشی شش کلاسه در ناصر آباد و یک واحد شش کلاسه هم در شهر محمود آباد نمونه استان ساخته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.