آمریکا خود را برای جنگ هیبریدی با روسیه در منطقه دریای بالتیک آماده می‌کند. جنگ‌های سایبری و حمله به زیرساخت‌های حیاتی، بخشی از جنگ‌های هیبریدی به شمار می‌آیند.

جنگ هیبریدی آمریکا در منطقه دریای بالتیکبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تنش‌های میان روسیه و آمریکا، از زمان بروز بحران در اوکراین، به اوج خود رسیده است و هر دو کشور تلاش می‌کنند تا از طرق گوناگون، عرصه را برای رقیب سنتی خود تنگ‌تر کنند.

آمریکا، هر از چندگاهی به بهانه‌های مختلف و اغلب با محوریت روسیه، مانورهای مشترک گسترده سایبری را با ناتو برگزار می‌کند. همچنین این کشور بعد از تشدید درگیری‌ها در گرجستان و اوکراین، تلاش‌های گسترده‌ای را برای تجهیز کشورهای شرق اروپا به سلاح‌های پیشرفته نظامی و سایبری به بهانه مقابله با روسیه آغاز کرده است که این تلاش‌ها، واکنش مقامات روس را نیز به همراه داشته است.

کارشناسان احتمال می‌دهند، آمریکا جنگ مورد نظر خود را از شیوه‌های گوناگونی مانند: افزایش نارضایتی‌های اجتماعی، استقرار نیرو برای بی‌ثبات سازی منطقه و حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی روسیه دنبال کند. البته به نظر می‌رسد که آمریکا در حال حاضر، خطر درگیری مستقیم با روسیه را به جان نخرد و انتشار چنین اخباری، صرفا برای آمریکا جنبه تبلیغاتی خواهد داشت.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.