سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد به زودی بازنشسته خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، جان بینر، شصت و یکمین سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، آبان‌ ماه امسال و مصادف با شصت و ششمین سالروز تولدش بازنشسته خواهد شد.

بینر ساعت 6 بعد از ظهر سه شنبه گذشته و اندکی پس از دیدار با پنج عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد به صورت جدی به بازنشستگی فکر می‌کند. وی زمانی که به دفتر خود بازگشت، پس از 45 دقیقه تفکر در تنهایی اعلام کرد فردا روزی است که استعفا خواهد داد. دوستان بینر می‌دانند او وقتی تصمیمی بگیرد، به سختی آن را تغییر می‌دهد. با این وجود، برخی تلاش کردند از این نماینده کهنه کار کنگره بخواهند از تصمیمش منصرف شود؛ اما بینر اعلام کرد نظرش تغییر نخواهد کرد و از تصمیم خود خرسند است. 

خبر بازنشستگی جان بینر درحالی اعلام شد که وی 25 سال سابقه نمایندگی کنگره و رهبری بزرگترین اکثریت جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان را در نیم قرن اخیر در کارنامه دارد. دو روز پیش بینر در کنفرانسی خبری درحالی که اشک می‌ریخت، گفت: این اتفاق در زمان مناسب رخ داد و من کاملا با این موضوع کنار آمده‌ام. جان بینر در پنج سال گذشته 300 میلیون دلار برای کاندیداهای جمهوریخواه آمریکا پشتوانه مالی جذب کرده بود. 

ساعاتی پس از اعلام زمان کناره‌گیری بینر، جرج بوش پسر و باراک اوباما با وی تماس گرفتند و مک کانل -رییس اکثریت سنا- نیز در تماس با وی، از استعفای بینر ابراز تعجب کرد. نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان نیز از وی دلجویی کرد. 

فعالیت بینر به عنوان سخنگوی مجلس نمایندگان همواره با چالش‌هایی روبرو بوده‌است. تیرماه امسال، «مارک مدو» - نماینده جمهوریخواه - تحرکاتی برای بدست آوردن کرسی سخنگویی کنگره انجام داد و بینر توانست فقط با یک رای بیشتر در این سمت باقی بماند. اما مدو این مسئله را در انتخابات اولیه اعضای ارشد حزب جمهوریخواه مطرح کرد که سبب ناخرسندی بینر شد. بینر از آن زمان به فکر استعفا بود؛ اما به دلیل حضور پاپ در کنگره، اعلام تصمیم خود را به تعویق انداخته بود. حال باید دید جمهوریخواهان با از دست دادن این مهره ارزشمند چه خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار