مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: هدف از ایجاد این شبکه امنیت غذایی و آرامش ذهنی مصرف‌کنندگان است.

مرغ‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند/ ردیابی سلامت طیور با کدهای رهگیریعظیم حجت مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نصب  کد رهگیری بر محصولات طیور اظهار داشت: حدود 20 هزار واحد پرورش مرغ گوشتی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند به گونه‌ای که این واحدها تحت پوشش شرکت‌های تعاونی و نظارت مستقیم بخش‌هایی همچون نظام مهندسی، دامپزشکی معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور قرار دارند.

وی افزود: در واقع از دو سال گذشته اتحادیه‌های سراسری و استانی شرکت‌های تعاونی با همکاری معاونت امور دام و شبکه دامپزشکی کشور نسبت به اجرای طرح صدور مجوز جوجه‌ریزی برای واحدهای مرغداری کشور اقدام کردند.

حجت در ادامه بیان کرد: بنابراین 90 درصد از جوجه‌ریزی واحدهای صنعتی از طریق این طرح در سامانه اتحادیه سراسری ثبت شده و بعد از صدور مجوز اولیه شبکه دامپزشکی کشور با اتکا به مجوز صادره اتحادیه‌ها به مرغداران مجوز ورود جوجه به سالن‌های پرورشی داده می‌شود و از طرفی اینکار برای هر واحد مرغداری به طور معمول در سال چهار بار تکرار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح صدور مجوز جوجه‌ریزی کلیه اطلاعات واحدهای پرورش مرغ شامل تعداد و نژاد جوجه، مزرعه مرغ مادر، مرکز جوجه‌کشی، ماشین حمل جوجه، امکانات سالن، نوع دانه مصرفی، واکسن مورد استفاده و محل کشتارگاه در این سامانه ثبت شده به طوری که تمامی این مراحل به طور مستمر تحت نظارت و کنترل کارشناسان و دامپزشکان کشور است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در واقع هدف از ایجاد این شبکه و کد رهگیری محصولات طیور امنیت غذایی و آرامش ذهنی مصرف‌کنندگان است تا نگرانی مردم از توزیع مرغ غیرسالم با این موضوع به حداقل برسد.

حجت در پایان تصریح کرد: قابلیت اجرای این شبکه در سراسر کشور در آینده وجود دارد اما در حال حاضر این موضوع طی هفته جاری در تهران اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۴
با سلام کد رهگیری ها تقلبی است از مسءولین خواهشمندیم بیشتر نظارتداشته باشند
آخرین اخبار