وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دو نفر از اعضای هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هوشنگ طالبی سرپرست دانشگاه اصفهان و مدرس هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان اعضای هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان معرفی شدند.

در حکم وزیر علوم خطاب به رسول زرگرپور استاندار و رئیس هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان آمده است: بازگشت به نامه مورخ 24 شهریور 94 به استناد بند 6 ماده 4 آیین نامه نحوه تاسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری کشور موضوع مصوبه مورخ نهم تیر 89 هیات وزیران، دکتر طالبی رئیس دانشگاه اصفهان و دکتر مدرس هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان برای عضویت در هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان معرفی می شوند.

منطقه ویژه علم و فناوری مجموعه ای از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و زیرساختهاست که با تکیه بر خلاقیت ها و نوآوری ها در یک گستره جغرافیایی سبب ارتقای نوآوری، ایجاد خوشه های صنعتی با فناوری نوین و توسعه تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد جامعه دانایی محور می شود.

مجوز این مناطق توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در سال گذشته برای اصفهان، تبریز، مشهد، یزد و بوشهر صادر شد.
استاندار اصفهان درباره این منطقه که به کریدور علم و فناوری نیز نامیده می شود، گفت: این منطقه در مساحت یکهزار و 200 کیلومتر مربعی شامل شهرهای اصفهان، نجف آباد، شاهین شهر و خمینی شهر است.
رسول زرگرپور افزود: هر کس در این محدوده حتی در منزل خود شروع به انجام کارهای دانش بنیان و با رعایت ضوابط و چارچوب های این کریدور کند از مجموعه ای از امکانات، تسهیلات و معافیت ها برخوردار می شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه از حدود 12 سال قبل بحث ایجاد کریدور علم و فناوری در اصفهان مطرح بود، اظهار کرد: فعالیتهایی در این زمینه صورت گرفت ولی به دلایلی به تاخیر افتاد و اجرا نشد که بعد از تدوین سند آمایش سرزمین در اواخر سال گذشته ایجاد این کریدور در شورای عتف بطور مجدد به تصویب رسید.

وی ادامه داد: همگان اذعان داشتند که اگر قرار است پایلوتی برای کشور ایجاد شود، اصفهان باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.