رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: اگر مهاجرت به تهران با همین سرعت صورت گیرد در آینده ای نزدیک شاهد افزایش درگیری های قومی و طایفه ای ،انحصاری شدن برخی فعایت های منفی اختلال در روند جامعه پذیری جوانان ،آسان تر شدن ورود مواد مخدر به پایتخت و هزاران شاخصه دیگر خواهیم بود.

نتیجه هجوم گسترده جمعیت به پایتخت چه خواهد بود؟
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، مساله مهاجرت و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن همچنان به عنوان یکی از معضلات اساسی پایتخت مطرح است در همین راستا سیاست های گوناگونی از سوی دولتمردان برای مواجه با آن برنامه ریزی شد.

مهاجرت و ایجاد اختلال در روند جامعه پذیری جوانان  
 
مهاجرت جمعیت و افزایش مهاجرت به شهر تهران از مسائلی است که دیر یا زود گریبانگر برخی از کلان شهرها را خواهد گرفت.

بانک نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در خصوص افزایش مهاجرت به تهران می گوید: با نگاهی به مطالعات انجام شده در این مرکز می توان آینده این افزایش مهاجرت به پایتخت را برنامه ریزی کرد،به طوری که اگر این ماجرا با همین سرعت ادامه داشته باشد در آینده نزدیک شاهد افزایش درگیری های قومی و طایفه ای ،انحصاری شدن برخی فعایت های منفی اختلال در روند جامعه پذیری جوانان ،آسان تر شدن ورود مواد مخدر به پایتخت و هزاران شاخصه دیگر در این خصوص خواهیم بود.

وی ادامه داد:کاهش سرمایه اجتماعی،سبک شدن بار ترافیکی،کاستی نیروهای حافظ امنیت و بحران در بخش اسکان از جمله مواردی هستند که در آینده نه چندان دور در تهران شاهد خواهیم بود.

با کمی تامل درباره آینده تهران به موارد زیادی هم چون افزوده شدن بار ترافیکی،افزایش خودروها و تشدید معضل پارگینگ و ناکافی بودن حمل ونقل شهری به منظور جا به جایی جمعیت و... مواجه می شویم که متاسفانه نتیجه ی مهاجرت بی رویه و بدون کنترل می باشد.

امید است جهت کاهش مشکلات که به دلیل مهاجرت بی رویه ممکن است در پایتخت به وجود آید مسئولان ذی ربط تمهیدات لازم را بیندیشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مهاجرت ، مطالعات ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار