عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اوایل سال 92 رئیس سازمان محیط زیست گزارشی در خصوص دستگاهها و سیستمهایی که از کشورهای دیگر برای مقابله با ریزگردها خریداری کردند،به مجلس ارائه کرد حال باید پاسخ دهد نتیجه این هزینه کلان چه بوده است.

سعیدی:محیط زیست پاسخ دهد نتیجه هزینه کلان خرید دستگاه های مقابله با ریزگردها چه بود؟
محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با  خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در سالهای اخیر بحث ریز گردها به  معضل تبدیل شده که بخشی از آن منشأ خارجی دارد و در این راستا در کشور اقداماتی در چند سال  اخیر صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: در بحث ریز گردها اولاً باید سازمان محیط زیست پاسخگو باشد زیرا در اوایل سال 92 رئیس این  سازمان گزارشی به مجلس در خصوص دستگاهها و سیستمهایی که از کشورهای دیگر برای مقابله با این  پدیده خریداری کردند، ارائه کرد.

سعیدی تصریح  کرد: سازمان محیط زیست می تواند گزارشی که سیستمها چگونه بوده در کاهش ریزگردها موثر بوده است ارائه کند و اگر هم تاثیر نداشته چرا این  همه هزینه شده  است.

وی افزود: باید رئیس سازمان محیط زیست پاسخگو باشد که موضوع و نتیجه اقدامات چه بوده است و نکته دوم در کنترل منشأ بروز ریزگردها است که همکاری بین المللی در این زمینه باید انجام شود چراکه حدوداً 10  سال  است  که ریزگردهای جنوب عراق و کویت و صحراهای این  کشور ها تشدید شده  و باید  اقدامات و همکاریهای متعددی در جهت مدیریت کاهش ریزگردها انجام شود.

سعیدی اظهار کرد: مجلس باید به  مسائل زیست محیطی و آسیبهایی از این قبیل که به شهروندان و ساکنین روستاها، شهرها و استانهایی که در معرض آن قرار گرفته‌اند بیشتر بگردازد و در رابطه با  کاهش آن موثر باشد  و هزینه این  مسائل را  نباید  مردم بپردازند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ریزکردها ، عراق ، کویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار