یک مددکار اجتماعی گفت: مؤسسات خیریه ی خصوصی با تکیه بر حامیان خود که، مردم جامعه آن را تشکیل می دهند در صدد حل مشکلات ایتام و خانواده ها نیازمند هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با آغاز سال تحصیلی جدید و شروع مدارس، هیاهو در بازار برای خرید لوازم‌التحریر و پوشاک مورد نیاز برای مدرسه زیاد شده و والدین هر کدام بنابر میزان توان مالی خود، کودکانشان را تجهیز می کنند.

اما در این بین کودکان بی شماری نیز هستند که ساعاتی را که باید بر سر کلاس بوده و به تحصیل مشغول باشند، برسر چهار راهها و در کوره پز خانه ها مشغول کار و کسب در آمد برای سیر کردن خود و خانواده هستند.

کودکانی که برخی از آنها والدینی نیز ندارند که حتی سرپرستی آنها را بر عهده داشته باشد یا اگر هم والدینی وجود داشته باشد، یا از کار افتاده‌اند و یا به خاطر اعتیاد توان اداره ی زندگی و رسیدگی به این کودکان را ندارند.

تا جایی که می دانیم دولت ها برای رسیدگی به این کودکان و ساماندهی این افراد تلاش بسیاری می کنند اما مسئولیت اجتماعی ما در قبال این  کودکان چیست؟

** دستان سبز حمایت!

در رابطه با  هدف تشکیل مؤسسه خیریه برای کودکان نیازمند، با یکی از مددکاران بنیاد خیریه نیکوکاران شریف به گفتگو پرداختیم؛ او می گوید: این مؤسسه با هدف زدودن فقر وآسیب های اجتماعی و نیز در راستای یاری رساندن به ایتام و خانواده های نیازمند جامعه از نیروی انتظامی ثبت علامت تجاری شده و مورد حمایت پلیس امنیت اجتماعی است.

نصرالهی مددکار این مؤسسه در رابطه با تعداد کودکان نیازمند تحت حمایت این  مؤسسه گفت: حدود 350 کودک در این مؤسسه تحت حمایت هستند ما با  حامیان زیادی در ارتباط هستیم اما ارتباط حامیان و کودکان فقط در جشنهایی که توسط بنیاد برگزار می شود میسر خواهد بود.

**اهداف مؤسسات خیریه ی خصوصی؛ 

نصرالهی در رابطه با اهداف کلی مؤسسات خیریه ی خصوصی می گوید: مؤسسات خیریه خصوصی معمولاً زیر نظر بهزیستی اداره نمی‌شوند اما امثال بنیاد ما با  کمک پلیس امنیت ملی فعالیت می کنند و عمده فعالیت های مؤسسات خیریه، پرداخت مستمری ماهانه، اهدای سبد کالا اعطای وام بلا عوض در موارد خاص، تهیه جهیزیه برای نو‌عروسان، اهدای کمک هزینه های تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، پرداخت هزینه های درمانی به  ایتام و خانواده های تحت پوشش و کمک به  آزادی زندانیان سرپرست خانوار که به جرائم غیر عمر در زندان به سر می برند می باشد البته این ها فقط گوشه ای از کار این گونه مؤسسات است.

شاید بتوان گفت با وجود این گونه مؤسسات خیریه و کمک های مالی و معنوی حامیان  بتوان بخش کوچکی از مشکلات کودکان نیازمند کمک و توجه را حل نمود اما نباید این  نکته را فراموش کرد که کودکان این سرزمین آینده ی این کشور را رقم خواهند زد پس باید در حفظ، حراست و آموزش کودکان نیازمند که آینده سازان ایران اسلامی خواهند بود کوشش کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار