سناتور جمهوری خواه آمریکایی در اظهاراتی مدعی شد ایران در مسئله هسته‌ای به وعده‌های خود پایبند نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سناتور مارکو روبیو در مصاحبه با رادیوی ملی آمریکا مدعی شد: ایران در موضوع اتمی به قول خود عمل نخواهد کرد.

روبیو ادعا کرد: ایران به توافق هسته ای  پایبند نخواهد بود، در حقیقت ایرانی‌ها به طور صریح و در گذشته برای رسیدن به اهدافشان غرب را گمراه کرده اند.آنها درباره موضوعات فنی توافق مباحثه خواهند کرد و با گذشت زمان محدودیت های توافق را دچار فرسایش خواهند کرد و ما با گذشت زمان از موارد نقض توافق چشم پوشی خواهیم کرد و آنها حقایق میدانی را در جهان تغییر خواهند داد و ما مجبور خواهیم بود که با آنها موافقت کنیم.

وی درباره سوریه نیز ادعا کرد: لازم است این موضوع را درک کنیم که بی ثباتی با قیام بر ضد اسد شروع شد و تروریست ها نبودند . این سوری ها بودند که بر ضد وی به پا خاستند و نتیجه ای که می بینیم این است که داعش و دیگر گروههای تروریستی به وجود آمدند.

وی مدعی شد: "بدیهی است که روسیه و ایرانی ها به اسد همانند یک دست نشانده می نگرند و خواهان باقی ماندن وی در قدرت هستند. این با دیدگاه ما کاملا متفاوت است؛ زیرا تا مادامی که اسد در قدرت حضور دارد شما شاهد وجود داعش و یا جنبشی شبیه آن خواهید بود و این خلاء ادامه پیدا خواهد کرد و با یک گروه جهادی دیگر پر خواهد شد."

روبیو گفت: بحث در اینجا درباره حضور روسیه در منطقه و کاری است که آنها می خواهند انجام دهند.آمریکا خاورمیانه را دچار نوعی شکستگی کرد و پس از خروج آمریکا از عراق منطقه دچار هرج و مرج شد. اکنون روس ها گام جلو خواهند گذاشت و زمینه رهبری آنها در منطقه ایجاد می شود.

وی افزود: اوباما در حقیقت به این موضوع دچار شده است.او در حقیقت دستان پوتین را در منطقه تقویت کرده است .من اگر رئیس جمهور بودم در جهت عکس حرکت می کردم. ما باید راهبردی شفاف در مقابله با داعش داشته باشیم و پیش از اینها این کار را می کردیم. اگر انتخاب میان روسیه و هیچ باشد، آنگاه آنها روسیه را انتخاب می کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار