دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که سربازان این کشور برای مقابله با گروه های افراط گرا و نیز کمک به نیروهای صلحبان سازمان ملل و اتحادیه آفریقا به شرق آفریقا اعزام می شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که سربازان این کشور برای مقابله با گروه های افراط گرا و نیز کمک به نیروهای صلحبان سازمان ملل و اتحادیه آفریقا به شرق آفریقا اعزام می شوند.

کامرون شامگاه یکشنبه در آستانه حضورش در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران همراهش گفت این نیروها قرار است در دو کشور بحران زده سومالی و سودان جنوبی به فعالیت بپردازند.

نخست وزیر انگلیس بیان داشت: تعهد ما به عملیات صلحبانی، به کاهش مسایل جدی انسانی و امنیتی در سومالی و سودان جنوبی و نیز به بازگشت امنیت و ثبات در منطقه و جلوگیری از گسترش این چالش ها به سایر مناطق کمک خواهد کرد.

در همین حال منابع انگلیسی از جمله شبکه اسکای نیوز روز دوشنبه اعلام کردند که به احتمال قوی یک گروه هفتاد نفره به کشور سومالی که حال حاضر در حدود 18 هزار سرباز نیروهای اتحادیه افریقا در حال نبرد با گروه تندرو الشباب هستند، اعزام می شوند.

این منابع گفتند که دومین گروه از نظامیان انگلیسی که شمار آنها بیش از 300 نفر است به سودان جنوبی که از زمان استقلالش در سال 2011 میلادی ( هیجده تیر 1390) درگیر با تنش ها و جنگ داخلی است، اعزام خواهند شد.

روزنامه دیلی میل نیز روز دوشنبه در این خصوص نوشت: مقامات نخست وزیری انگلیس گفته اند که این نیروهای نظامی قرار نیست در خط مقدم درگیری ها در سودان و سومالی حضور یابند.

این روزنامه افزود: این مقامات عنوان کردند که نیروهای نظامی انگلیس تنها درگیر مسایل آموزشی و ارایه حمایت های مهندسی و لجستیکی برای صلحبانان خواهند بود.

دیلی میل افزود: به هرحال اعزام این نیروها به مناطق جنگی که هزاران کیلومتر با انگلیس فاصله دارند، سووالاتی در مورد این عملیات که دارای ابهاماتی است، ایجاد خواهد کرد.

این روزنامه با اشاره به درگیری های جاری در سومالی افزود: اخیرا 12 سرباز اوگاندایی در جریان یک حمله به مقر نیروهای اتحادیه افریقا در سومالی کشته شدند.

براساس گزارش های منتشرشده ، کامرون به همراه باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل امروز در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد داشت.

گفته می شود، بحران آوارگان، سوریه و مشارکت نیروهای انگلیسی در عملیات صلحبانی در سومالی و سودان ازجمله مواردی است که کامرون در جریان سخنرانی اش به آنها اشاره خواهد کرد.


منبع: ایرنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.