مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: امسال به مناسبت هفته سالمند مجموعه برنامه های فرهنگی و اجتماعی ویژه ای در راستای تکریم سالمندان از 3 تا 9 مهرماه در تمامی مناطق 22 گانه پایتخت برگزار می شود.

سمانه زمانی در گفت و گو با  خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با تشریح ویژه برنامه های هفته سالمند اظهار كرد: سازمان جهانی بهداشت "اثرپذیری و اثرگذاری سالمندان در محیط های تثبیت شده و پایدار شهری" و "سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان نماد توسعه و پایدار" را به عنوان شعارهای اصلی خود برای این هفته اعلام کرده است. 

وی با اشاره به اینکه اداره کل سلامت شهرداری تهران، شعار "سلامت، سالمندی و ارزش های فرهنگی، دینی و سالمند" و "سبک زندگی سالم و توانمندسازی" را به عنوان شعار نخستین روز هفته سالمند در نظر گرفته است، 

تصریح کرد: "سالمند و تکریم منزلت اجتماعی"، "سالمند و مدیریت دانش"،"سالمند و حمایت های قانونی" و "سالمند و همبستگی اجتماعی" از دیگر شعارهای ایام این هفته است. 

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ادامه به اهداف برگزاری برنامه های ویژه هفته سالمند پرداخت و گفت: معرفی و استفاده از توانمندی و ظرفیت های کانون های  سالمندان شهر تهران و جلب مشاركت سالمندان در برنامه های اجتماعی و سلامت محور را می توان از مهم ترین برنامه های این هفته معرفی کرد. 

زمانی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا در این هفته همایش و دوره های آموزشی ویژه سالمندان و خانواده ها، مسابقات فرهنگی، آموزشی و ورزشی، راه اندازی پایگاه های ویژه ارائه خدمات سلامت ویژه سالمندان در اماکن عمومی نظیر بوستان ها، ایستگاه های مترو، میادین میوه و تره بار، تورهای آموزشی- گردشگری و بازدید از سراهای سالمندان و 
یا سالمندان سطح مناطق به ویژه خانواده شهدا در دستور کار قر ار بگیرد. 

وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه هنرهای دستی و توانمندی سالمندان در6 و 7 مهرماه و تهیه کتابچه خاطرات اعضای کانون سالمندان در هفته سالمند انجام می شود. 

مدیرکل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: در طول هفته مذکور خدمات درمانی رایگان به سالمندان در مرکز حسنا ارائه می شود. 

وی برگزاری جشن های تقدیر از دبیران محلی و منطقه ای، تقدیر از سالمندان فعال، نخبه و تجلیل از شهروندان ارشد را از دیگر برنامه های هفته سالمند معرفی کرد و افزود: علاوه بر این تهیه و توزیع اقلام آموزشی و ارسال پیامک با مضمون شعارهای سلامت نیز انجام می شود. 

زمانی خاطرنشان کرد: قرار است تا با همکاری بهزیستی استان تهران،گردهمایی و جشن بزرگ سالمندان  مناطق 22گانه برگزار شود و نسبت به برپایی ایستگاه های خدمات سلامت و توزیع بسته های سلامت در نماز جمعه اقدام شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار