قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گفت:استان با وجود داشتن ظرفیت ها و استعدادهای بالا هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب و شایسته خود در صنعت گردشگری فاصله زیادی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛منوچهر حبیبی  افزود: برای کم کردن این فاصله باید مدیریت و برنامه ریزی صحیحی را اعمال کنیم.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارقزوین بر تلاش برای توسعه و گسترش زیرساخت های مربوط به گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: در انجام این کار باید از موازی کاری و بخشی نگری پرهیز شود و و نگاه همه دستگاه ها باید منسجم و هماهنگ باشد.

حبیبی بر ساماندهی هرچه زودتر چهار روستای پرجاذبه اوان، وربن، زرآباد و زواردشت الموت و همچنین حل مسایل و مشکلات مجتمع تفریحی و گردشگری فدک تاکید کرد و گفت: این مکان از مناطق مستعد قزوین برای جذب و اقامت گردشگر به شمار می روند.


قائم مقام ستاد خدمات سفر استان قزوین اظهار کرد: می توان در کنار مکان های دیدنی استان، مجموعه هایی را به منظور اقامت و اسکان گردشگران در نظر گرفت و به آنها مجوز فعالیت داد.

وی بر جذب سرمایه گذاران علاقه مند در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم به تقویت گردشگری استان می انجامد.


حبیبی با اشاره  بر ضرورت نظارت بر ساخت و ساز در مناطقی که دارای جاذبه های طبیعی  گفت: از دستکاه های ذیربط انتظار می رود نظارت لازم را برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق به عمل بیاورند.


استان قزوین در حالی دارای یکهزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی در فهرست آثار ملی می باشد که کمتر از یک درصد از مساحت کشور را در برگرفته است.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.