قضاو قدر الهی درست است و عجل کسی را خبر نمی کند ولی این درست نیست که شما انسانها را بکی و قضا و قدر در کار است.

مواوی اهل سنت زاهدان: نمی توان انسانها را کشت و به گردن قضا و قدر الهی انداختبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ یکی از مدرسان حوزه علمیه اهل سنت زاهدان در خصوص نظر مفتیان در فاجعه منا با بیان این ملب گفت: آنها معتقدند مردم در سرزمین منا با خیال اینکه سرزکمین مقدسی است،خودکشی کرده اند و این را به قضا و قدر الهیواگذار کرده اند.

مولوی دهانی افزود: آنها سوء تدبیر و بی کفایتی خود را به پای قضا و قدر گذاشتند و به نظر من، این جهل و نادانی مفتیان آل سعود را می رساند.

مدرس حوزه علمیه زاهدان ادامه داد:در ابتدا مسئولان عربستان اعلام کردند که ما 100 هزار نیرو را برای بحث امنیت در مراسمحج امسال آماده کرده ایم ولی در واقعیت این تعداد نیروی جوتن و بی تجربه حتی نمی توانستند که به مصدومین و مجروحین این حادثه حتی کوچکترین خدماتی را ارائه دهند.

وی افزود: در روزی که وزیر و مدیر و آحاد مردم مثل هم باید باشند و حتی کوچکترین نفاوتی در لباس آنها نیست،یک شاهزاده صعودی با ماشین آخرین سیستم باید بیاید و رمی جمرات خود را درون ماشین انجام بدهد و به شیطان سنگ بزند که به نظر من اوبه خود سنگ می زد،زیرا با این کار خودش منجر به کشتن دو هزا نفر ار حجاج شد.

مولوی دهانی گفت: تقاضای ما از علما اسلام و نخبگان جوامع اسلامی این است که بیایند و عمق این فاجعه را برای مردم بیان کنند و از همان ابتدا این مسئله محکوم شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.