رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 288 کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک در شهرستان های بویراحمد، گچساران، باشت، بهمئی و لنده کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج سرهنگ سعید بالش زر افزود: این میزان تریاک در پنج عملیات پلیسی از سوی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: از این میزان تریاک مکشوفه بیش از 150 کیلوگرم مربوط به شهرستان های گچساران و باشت، حدود 90 کیلوگرم مربوط به شهرستان های بهمئی و لنده و 45 کیلوگرم نیز مربوط به شهرستان بویراحمد است.
بالش زر اظهار کرد: 12 نفر در این زمینه دستگیر و هشت دستگاه خودروی سواری نیز توقیف شد.

وی عنوان کرد: میزان کشفیات شش ماهه امسال انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 655 کیلوگرم بوده است.

بالش زر ابراز داشت: از این میزان یک هزار و 450 کیلوگرم تریاک، 89 کیلوگرم حشیش و مابقی نیز هروئین، شیشه و ماری جوانا است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شش ماه امسال در این زمینه 963 نفر دستگیر، 115 دستگاه انواع خودرو توقیف و 35 باند تهیه و توزیع نیز متلاشی شده است.

بالش زر گفت: تعداد افراد دستگیر شده در زمینه مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد در شش ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 17 درصد افزایش از 821 نفر به 963 نفر رسیده است.

وی بیان کرد: تعداد باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شده در کهگیلویه و بویراحمد در شش ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 40 درصد افزایش از 25 مورد به 35 مورد رسیده است.

بالش زر اظهار کرد: تعداد خودروهای توقیف شده حامل مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد در شش ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 16 درصد افزایش از 98 دستگاه به 115 دستگاه رسیده است.

وی عنوان کرد: اولویت های مهم پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری شامل برخورد با خرده فروشان، جمع آوری معتادان و پاکسازی نقاط آلوده است.

بالش زر پیشگیری از اعتیاد با ارایه آموزش های لازم در زمینه خطرات و آثار منفی مصرف مواد مخدر در مدارس، دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی، مساجد و سایر مکان های عمومی کهگیلویه و بویراحمد را جزو رویکردهای اساسی پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان اعلام کرد.

وی بدون اشاره به آمار، ابراز داشت: میزان کشفیات ماده مخدر کراک در 2 سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد به صفر رسیده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آمار، افزود: در این مدت میزان کشف و ضبط مواد مخدر سنتی شامل تریاک و هروئین در استان افزایش یافته و میزان کشفیات مواد مخدر صنعتی از قبیل شیشه نیز در استان کاهش نشان می دهد.

بالش زر گفت: دلایل کاهش میزان کشف و ضبط انواع مواد مخدر صنعتی در دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد شامل برخورد شدید پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان با قاچاقچیان و افزایش آگاهی مردم استان از عوارض جبران ناپذیر مصرف اینگونه مواد بوده است.

وی بیان کرد: پیشگیری از اعتیاد و مبارزه اصولی با مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد مستلزم حمایت همه جانبه مسوولان اجرایی، نهادهای دولتی و قشرهای مختلف مردم این استان است و به یک همدلی، هماهنگی، تعامل و عزم راسخ نیاز دارد.

بالش زر اظهار کرد: سه رکن موثر و تعیین کننده در راستای تحقق این امر مهم شامل خانواده، مدرسه و جامعه است. 

انتهای پیام/ح
برچسب ها: کشف ، تریاک ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.