به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تواشيح با تم موسيقى عربى و زمزمه هاى دهانى بدون كلام به مثابه موسيقى كليسايى روزانه بين برنامه ها پخش مى شود.
غربت اين نوع موسيقى با موسيقى و سليقه ايرانى سبب بى تاثيرى اين برنامه پر كن ها شده است سوالى كه مطرح است اينكه اگر موسيقى حرام است ايرانى عربى فرقى ندارد و چرا از موسيقى ايرانى استفاده نمى شود بديهى است موسيقى ايرانى تاثيرى عميق بر شنونده خواهد گذاشت.
نمونه آن ربناى شجريان و اذان مرحوم موذن زاده سحرگ هان قاسم رفعتى كه بر پايه دستگاه هاى موسيقى ايرانى خوانده شده اند از سال هاى دور تا كنون اثر گذار و ماندگار هستند كدام تواشيح مقبوليت و ماندگارى داشته است؟ درسال هاى اخير مداحان براى جذب مخاطب اشعار خود را با اهنگ هاى ايرانى مى خوانند اما چون تقليدى و غير حرفه اى است ماندگار نيستند.
اخيرا شبكه چهار در برنامه نغمه ها اقاى رفعتى را مهمان برنامه معرفى و اهنگ هاى عرفانى ايشان نيز مختصر پخش شد پخش موسقى ايرانى با تصاويرى از مكه مكرمه چنان تاثير گذار بود كه بر چندين ساعت موعظه يا موسيقى غريب تواشيح برترى داشت جالب اين جاست كه موسيقى عرفانى مربوط به سال هاى بسيار دور است و در چند ده سال اخير نظير ندارد.
سياست غلط برنامه سازان در استفاده از موسيقى عربى وغربى دليل بى علاقگى مخاطب و محجور ماندن برنامه هاست و عدم استفاده ازاساتيد موسيقى اصيل ايرانى بى توجهى به سليقه و فرهنگ ايرانى است كه نتيجه ان از دست دادن مخاطب است
منبع: الف
انتهای پیام/