به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه "بی بی سی فارسی" با ارائه برخی آمار عجیب و غریب از میزان بینندگان خود و القای عدم استقبال مردم داخل کشور از برنامه های صدا و سیما همواره به دنبال آن است که با ایجاد یک فضاسازی رسانه ای، به تخریب رسانه ملی بپردازد.
گرچه استقبال گسترده مردم از برنامه های مختلف صدا و سیما از سریال های تلویزیونی مذهبی (مانند یوسف پیامبر و مختارنامه)، تاریخی(مانند در چشم باد و کلاه پهلوی)، طنز (مجموعه پایتخت و سریال های متعدد مهران مدیری)، ورزشی (برنامه 90) نیازی به توضیح ندارد، اما این شبکه در جدیدترین اقدام خود برای ایجاد حاشیه سازی پیرامون برنامه های پر بازدید صدا و سیما، به سراغ برنامه پر مخاطب و محبوب "خندوانه" رفت.
بی بی سی فارسی که چشم خود را بر روی انبوه برنامه های طنز صدا و سیما و استقبال گسترده مردم از آن بسته و مدعی است که در "ایران نمی شود خندید"، چندی پیش نیز با مشاهده محبوبیت شخصیت عروسکی "جیگر" در سریال پرطرفدار "کلاه قرمزی" شایعه مضحک ممنوع التصویر شدن او را بر سر زبانها انداخت و تا مدتها مورد تمسخر کابران فضای مجازی قرار گرفت، در یک پروژه همه جانبه تلاش کرد با هجمه به نقاط قوت برنامه خنداونه، مانند همیشه نشان دهد که چقدر با خواست و سلیقه مردم فاصله داشته و حتی طاقت دیدن شیرین کامی مردم ایران از یک برنامه مفرح و طنز را ندارد!
انتشار شایعه ممنوع التصویر شدن "جیگر" توسط بی بی سی فارسی تا مدتها سوژه کاربران فضای مجازی برای تمسخر این شبکه گردید
بر اساس این گزارش، ابتدا یکی از کارشناسان برنامه "پرگار" این شبکه تلاش کرد تا شخصیت عروسکی این برنامه یعنی "جناب خان" را شخصیتی علیه اهالی جنوب ایران معرفی کرده و با ابراز تاسف از سکوت مردم، آنها را به تحریم این برنامه یا اعتراض برای حذف این شخصیت تشویق کند!
در ادامه پروژه تخریب خندوانه، بی بی سی فارسی با انتشار گزارشات متعددی تلاش کرد تا با سوء استفاده از فضای رقابتی ایجاد شده میان "امین حیایی" بازیگر سینما-تلویزیون و "امیرمهدی ژوله" از نویسندگان سریال های طنز صدا و سیما، فضای طنز این برنامه را بر هم زده و بر همین اساس مسابقه پیامکی میان این دو هنرمند را یک "طناب کشی سیاسی" و ادای احترام سازندگان این برنامه به جانبازان اعصاب و روان در هفته دفاع مقدس و دعوت از آنها را نیز برای آرام کردن این فضا معرفی کند!
اما در میانه حاجی کُشان رژیم سعودی در سرزمین منا و جان باختن 2000 تن از زائران خانه خدا، بی بی سی فارسی که تمام تلاش خود را برای تبرئه آل سعود از بی کفایتی منجر به این فاجعه به کار بسته است، با این وجود به تخریب برنامه "خندوانه" ادامه داده و علی رغم ادعای مسئولان این برنامه مبنی بر پرداختن به سوژه های روز در برنامه نوبت شما، با وجود گذشت چندین روز از اتمام رقابت امین حیایی و امیرمهدی ژوله، به جای پرداختن به موضوع مهم روز یعنی علل اصلی وقوع فاجعه منا، برنامه خود را به تخریب برنامه "خندوانه" اختصاص داد!
بر اساس این گزارش، در حالی که مجری برنامه "نوبت شما" تلاش می کرد تا مانند همیشه با تکیه بر آماری که منبع آن را مشخص نمی کند، آمار بالای بازدید و استقبال مردم از این برنامه را زیر سوال ببرد، بیننده ای در تماس با این شبکه با اشاره به آمار بالای مشارکت مردم در مسابقه پیامکی این برنامه، افزود: «علی رغم اینکه تلاش های بسیاری برای القای پایین بودن بینندگان برنامه های صدا و سیما می شود، اما اکنون افرادی مثل شما که خود را اپوزیسیون جمهوری اسلامی معرفی می کنید هم برنامه های آن را دنبال کرده و از آنها استقبال می کنید و به نظرم این خود دستاورد و موفقیت بزرگی برای صدا و سیما است.»
کارمند شبکه بی بی سی فارسی که از سخنان این فرد غافلگیر شده بود، تلاش کرد با طرح این سوال که «چه ویژگی باعث شده است که به قول شما این برنامه در میان ایرانیان خارج از کشور نیز طرفدار پیدا کند» سرپوشی بر سابقه شبکه خود در هجمه به بی مخاطب بودن صدا و سیما گذاشته و استقبال مردم از برنامه های صدا و سیما را منحصر در برنامه خندوانه کند که با این پاسخ فرد تماس گیرنده مواجه گردید که: «بر خلاف صحبت شما خنداونه تنها برنامه پر مخاطب صدا و سیما نیست و فکر کنم بیننده یک شب این برنامه اندازه یک ماه بی بی سی بیننده دارد و برای اطمینان از این مساله می توانید برنامه ای که 5 میلیون برای آن فقط پیامک ارسال می شود را با برنامه خود مقایسه کنید که چقدر برای آن نظر داده می شود یا با آن تماس می گیرند.» که البته این جواب های بیننده مانند دیگر تماس هایی که به مذاق مسئولان این شبکه خوش نمی آید، فرجامی جز خداحافظی زودهنگام و سپردن تریبون شبکه به موافقان نظرات مدیران این برنامه نداشت!
در ادامه این برنامه نیز هادی خرسندی از عناصر ضدانقلاب با حضور در استودیوی بی بی سی فارسی با حمله به سازندگان این برنامه، بدون توجه به استقبال گسترده مردم از استندآپ های اجرا شده توسط هنرمندان ایرانی در این برنامه، به تخریب آن پرداخته و نشان داد که احترام گذاشتن به سلیقه و نظر مردم هیچ جایگاهی در میان این افراد ندارد.
گفتنی است با افزایش کیفیت و حجم تولید برنامه های متنوع و تاسیس شبکه های اختصاصی در صدا و سیما، روند گرایش مردم به سمت رسانه ملی و رضایت بالای 90 درصدی مخاطبین از برخی برنامه ها، موجب گردیده است تا شبکه های برون مرزی با توسل به آمار دروغ و هجمه به برنامه های صدا و سیما از طریق ایجاد حواشی و جنجال سازی، تلاش کنند تا مخاطبین را به سمت خود جذب نمایند.
منبع:جام نیوز
انتهای پیام/