مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: تغییر الگوی کشت از طریق تبدیل اراضی کم بازده برای توسعه کشت گیاهان دارویی با ارزش افزوده اقتصادی بالا لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شهاب خوش خوی گفت: برای حل مشکل کمبود و بحران آب، می توان گیاهان داویی با ارزش افزوده اقتصادی بالا و نیاز به آبیاری کم کشت کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به سند ملی تنظیم شده در خصوص گیاهان دارویی باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم500 هزار هکتار از اراضی این مرز و بوم را زیر کشت گیاهان داوریی ببریم.

هم اکنون سطح زیر کشت این گیاهان حدود چهار هزار هکتار است.

مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه عنوان کرد: می توانیم با استفاده از اراضی کم بازده دیم، کار افزایش کشت گیاهان دارویی را ارتقاء داد و با تشویق کشاورزان و مهیا نمودن بازار فروش محصولات گیاهان داوریی، اراضی که قبل از آن به کشت گندم و جو اختصاص می یافت و از نظر اقتصادی صرفه و توجیه نداشت را به کشت این گیاهان باارزش اختصاص داد.

وی افزود: یکی از موانع اساسی در ایران برای افزایش تولید و رونق صنعت "گیاهان داوریی"، نبود زیر ساخت و تشکیلات مشخص در این حوزه است.

خوش خوی تصریح کرد: شرکتهای دانش بنیان در کشور در حال شکل گیری و افزایش هستند و می توان توسط این شرکتها و نیز سایر عوامل موثر در تولید، فراوری و بسته بندی، این محصول با ارزش را تهیه کرد.

انتهای پیام/س


  

برچسب ها: کرمانشاه ، کشت ، الگو ، تبدیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.