مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:‌ تا پایان سال تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی از 121 ایستگاه به 127 ایستگاه افزایش می‌یابد.

شریفی‌زاده: افتتاح 6 ایستگاه آتش نشانی تا پایان سالبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در مراسم بزرگداشت روز آتش نشان و افتتاح 6 ایستگاه آتش نشانی که امروز با حضور شهردار تهران در برج میلاد برگزار شد با بیان این که در دو محور عملکرد و چشم ‌انداز سازمان به تفکیک حوزه‌های سازمانی پرداخته‌ایم، اظهار کرد: این امر در راستای اجرای راهبرد هفتم شهردار تهران مبنی بر تمرکز بر کیفیت ارائه خدمات امروز علیرغم جذب 64 درصد از محل دو درصد عوارض ایمنی ساختمان جهت توسعه ایستگاه‌ها و تجهیزات آتش نشانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به افتتاح 6 ایستگاه آتش نشانی افزود: افزایش 18 ایستگاه موفق به کاهش متوسط یک کیلومتر از سطح پوشش هر ایستگاه و منجر به تسریع دسترسی به محل حریق و حوادث می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: با افتتاح هر 23 یک ایستگاه و افزایش از 103 ایستگاه به 121 ایستگاه به پوشش مناسب و متناسب خدمات‌رسانی به شهروندان تهرانی خواهیم پرداخت و تا پایان سال تعداد ایستگاه‌ها را به 127 ایستگاه افزایش خواهیم داد.

شریفی‌زاده با تأکید بر این که در راستای رشد و توسعه ناوگان خودرویی و تجهیزات نیز با افزایش 210 دستگاه خودروهای عملیاتی حریق، نجات، پشتیبانی و نیرو پرداخته‌ایم، یادآور شد: این امر در جهت افزایش میزان تناسب میان ایستگاه‌ها نیروی انسانی، ناوگان خودرویی و تجهیزاتی به جذب و گزینش نیروی انسانی مورد نیاز به میزان 600 نفر شده است.

وی با بیان این که برای جذب مشارکت شهروندان و سایر دستگاه‌های اجرایی به تأسیس باشگاه نجات یافتگان اقدام کرده‌ایم، افزود: این امر به منظور حفظ و برقراری ارتباط، ارتقای رضایتمندی و تکریم شهروندان حادثه دیده که اصلی‌ترین ذی نفعان در ترویج و اشاعه فرهنگ ایمنی سازمان هستند، انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به رشته مهندسی حریق در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تصریح کرد: داوطلبان از اول مهر ماه به منظور نهادینه ساختن موضوع ایمنی و آتش نشانی در جامعه دانشگاهی و مهندسی و همچنین برقراری ارتباط با مراجع و منابع علمی و دانشگاهی و بهبود روش‌ها و روندهای ارائه خدمات ایمنی و آتش نشانی به تحصیل می‌پردازند.

شریفی‌زاده با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان آبفا به منظور استفاده بهینه از منابع آبی موجود در حریق‌ها و شرایط اضطراری یادآور شد: دبیرخانه کلانشهرهای کشور در سازمان و ارتباط تنگاتنگ با سازمان‌های آتش نشانی کشور به منظور تبادل اطلاعات استقرار داده شده است.

وی در پایان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این امر به منظور ارائه سرفصل‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی در سطوح آموزشی کشور انجام می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار