رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:از ابتلای زوار ایلامی در سرزمین حج به بیماری کروناگزارشی دریافت نشده،امابابازگشت زوارتمهیدات لازم در مراکز درمانی برای مقابله باوروداحتمالی این بیماری به استان صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ دکتر علی دل پیشه اعلام کرد: با انتقال احتمالی این بیماری توسط حجاج ایلامی به استان جای ترس و نگرانی نیست، چون همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله و کنترل در مراکز درمانی آماده است.

دل پیشه اضافه کرد: اتاق های ایزوله در مراکز درمانی و بیمارستانی آماده پذیرش بیماران احتمالی بیماری کرونا است که از عربستان به کشور بازگشتند که البته خود حجاج و اطرافیان آنها نیز باید پیشگیری ها و توصیه های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت را جدی گرفته و برای حفظ سلامت خود و دیگران این نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: حجاج بعد از مراجعت از حج اقدام به برگزاری سفره ولیمه می کنند،که امسال بهتر است این سنت را به تاخیر اندازند، همچنین از روبوسی و دید و بازدید با اطرافیان بویژه در صورت داشتن علایم سرما خوردگی خودداری کنند.

راه ابتلا به این بیماری از طریق دستگاه تنفسی است که به شکل نارسایی شدید تنفسی، گرفتاری در پرده قلب، نارسایی کلیه، اختلالات انعقادی و شوک بروز پیدا می کند اما هنوز منشا این بیماری معلوم نیست هم چنین شست و شوی دست اساسی ترین نقش را در کنترل این بیماری دارد که باید همه مردم به این مساله بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند. شتر و خفاش ناقلان اصلی این بیماری هستند.
 
 
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.