رییس اداره تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از صادرات حدود 800 هزار تن کالا به ارزش 650 میلیون دلار خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ناصر بهزاد گفت: بیشترین کالاهای صادراتی خراسان رضوی به سه کشور ترکمنستان، افغانستان و تاجیکستان ارسال می شود که نسبت به پارسال، کاهش محسوسی در ارسال کالاها به این کشورها ایجاد شده است.

وی در تشریح دلایل کاهش صادرات کالا به کشور ترکمنستان افزود: ایجاد محدودیت در مرزهای جاده ای و ریلی برای واردات کالا و بی ثباتی در روابط تجاری و کاهش ارزش پول و قدرت خرید، از دلایل کاهش صادرات کالا به این کشوراست.
بهزاد با بیان اینکه بیشترین سیمان تولیدی خراسان رضوی به ترکمنستان صادر می شد، افزود : فعال شدن خط تولید سیمان این کشور باعث کاهش صادرات آن از استان خراسان رضوی شده است.
رییس اداره تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: صادرات کالا به افغانستان نیز، که شامل حجم بسیاری از کالاهای تولیدی استان میشود، کاهش یافته است، که بخش عمده آن مربوط به سختگیری های مسوولان افغانستان در گمرک 'اسلام قلعه' است.

صادرات پارسال کالا از خراسان رضوی به خارج از کشور حدود1 میلیارد و 458 میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.