بخشنامه برقراری حق تخصص کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی توسط معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی احسانی، معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد گفت: به منظور قدردانی از خدمات و زحمات کارکنان این دانشگاه و با استناد به مصوبه ۲۶ فروردین ماه سال ۹۴ هیات رئیسه دانشگاه، واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی مجازند در صورت وجود اعتبار لازم برای تمامی کارکنان تمام وقت غیر عضو هیات علمی دانشگاه (اعم از رسمی، قراردادی کار معین) شاغل در مشاغل کارشناسی که دارای مجوز استخدام از سازمان مرکزی و شورای اداری و مالی دانشگاه بوده و در مشاغل تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی، از تاریخ ۱/۷/۹۴ نسبت به پرداخت حق تخصص به میزان حداکثر ۵۰ درصد از مجموع سه آیتم (حقوق مبنا، حق سنوات و فوق العاده شغل) اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس این بخشنامه حداقل مدت سابقه کار مرتبط با شغل مربوطه قابل قبول در دانشگاه برای دریافت حق تخصص برای کارشناسی ۴ سال، کارشناسی ارشد ۳ سال و دکتری یک سال است.

احسانی با بیان اینکه مشاغل تخصصی، مشاغلی است که شرط احراز آن داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی (لیسانس) مرتبط با رشته شغلی طبق آیین نامه اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل دانشگاه باشد، گفت: بر اساس بندهای این بخشنامه کارکنانی که در حال حاضر از درصدهای بالاتر از ۵۰ درصد استفاده می کنند تا رسیدن به سقف مجاز بر اساس ساز و کار این مصوبه از افزایش سالانه حق تخصص برخوردار نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت حق تخصص به پیشنهاد معاونین ذی ربط در سازمان مرکزی و روسای واحدها و مراکز آموزشی امکان پذیر، تصریح کرد: البته تمامی کارکنانی که فوق العاده هایی تحت عنوان تخصص مالی، حق فنی، حق تخصص ویژه کارکنان دفاتر حراست و گزینش و موارد مشابه دریافت می کنند، مشمول این بخشنامه نمی شوند.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد بیان کرد: در صورتی که فوق العاده های دریافتی این قبیل کارکنان در مقایسه با میزان حق تخصص مزبور قابل تعلق، کمتر باشد در صورت داشتن مشاغل تخصصی، پرداخت حق تخصص به آنان منوط به حذف فوق العاده های دریافتی قبلی است.

این بخشنامه در تاریخ ۵ مهرماه ۹۴ به تایید رئیس دانشگاه آزاد رسیده و دبیران هیات امنای استانها، روسای واحدهای دانشگاهی و معاونین اداری و مالی ذی ربط مسئول حسن اجرای این بخشنامه هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۴ دی ۱۳۹۴
سلام .خسته نباشید با این بخشنامه حق تخصص شکاف بزرگی بین پرسنل دانشگاه افتاده لطفا به فکر فوق دیپلم هایی که سالها با تخصص در رشته تحصیلی خود انجام وظیفه کرده اند هم باشید.چون حقوق ومزایای ما واقعا پایین هست.ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۹ دی ۱۳۹۴
جناب دکتر احسانی..سلام.............بنده 24سال بهترین دوران عمررا در دانشگاه ازاد سپری کردم با مدرک فوق دپیلم با چه مشکلاتی تا دانشگاه به این شکل در امده .حال کسانی با سابقه زیر10سال چون مدرک کارشناسی دارند.حق تخصص بگیرند.وعده حق مهارت باعث ماها دروغ بود ...حال.شما دانید.با خدا که جواب زن وبچه ما را چه دهی
Hong Kong
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
چقدر که آقایون لطف دارن پس کارمندای دیپلم و فوق دیپلم چی ؟ نه بیمه بیکاری داریم نه حق تخصص نه سال کار کردن با حقوق پایین آدم روش نیمشه مبلغ حقوقی رو که می گیره بگه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
واقعا جالبه كه حق تخصص امورمالي از ساير قسمتها كمتر شده .ممنون از توجه شما به اينهمه كار مداوم و پر از تنش و استرس.دور از انصافه واقعا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
به نظر من این بخشنامه حق تخصص از اول غلط بوده چون سابقه باید مد نظر باشد نه مدرک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۴
تو رو خدا به اونایی که با مدرک فوق دیپلم استخدام شدن و با تلاش تونستن لیسانسشون رو بگیرن هم حق تخصص بدید ما چه گناهی کردیم
Iran (Islamic Republic of)
کارمند دانشگاه آزاد
۱۱:۵۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
جناب دکتر احسانی عزیز ٍ بزرگوار پس دیپلم و فوق دیپلم تخصص ندارند ٍدانشگاه آزاد در ابتدا با کدوم کادر مجرب را اندازی شد - لیسانس و فوق لیسانس - حال این تعداد باقی مانده هم همه با سنوات بالا و حقوق اندک کار می کنن لطفا خواهشمندیم این بخشنامه را اصلاح بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند دانشگاه آزاد
۱۴:۱۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
با سلام و خسته نباشید . بخشنامه تخصص را صادر کردید .از حمایت حضرتعالی به این قشر ضعیف کمال تشکر را داریم. اما به نظر شما انصاف است یک شخصی با مدرک دیپلم که 10 سال به بالا سابقه خدمت دارد و بنا به مشکلات مالی نتوانسته است ادامه تحصیل دهد این بخشنامه شامل حال وی نگردد اما در عوض یک شخص قراردادی که مدرک کارشناسی و بالاتر را دارد می تواند از تخصص بهره گیرد آیا انصاف است . بهتر نبود که تخصص جزء یکی از ایتم های حقوقی بود که شامل یک خدمتگزار هم می شد.
Iran (Islamic Republic of)
خداپرست
۱۳:۴۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
لطفا تخصص هم برای دیپلم ها هم اختصاص دهد باتشکر سابقه خدمت 29
Iran (Islamic Republic of)
اسدزاده
۱۳:۴۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
با سلام لطف بفرماید در باره فوق دیپلم ها هم تخصص اختصاص دهید من 25سال است که در دانشگاه خدمت می کنم وهیچ مضایای نمی گیریم ممنون لطفا فکری هم به حال ما کنید
آخرین اخبار