معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اجرای طرح ملی سلامت سالمندان در خوزستان همزمان با سراسر کشور در یازدهم مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ شکرالله سلمان زاده به بالا بودن سرعت رشد سالمندی در خوزستان اشاره کرد و گفت: این برنامه ملی در 2 بخش آموزش به سالمندان و مراقبت اجرا می شود و باید کاری کرد که افراد سالمند در دوره سالمندی با کمترین مشکلات مواجه شوند.

وی با بیان اینکه سرعت پیر شدن در کشور ما از کشورهای رشد یافته بیش تر است اظهار داشت: در این برنامه ها با کنترل بیماری سالمندان سعی می شود که دوره سالمندی سالمی داشته باشند.

سلمان زاده انجام غربالگری فشار خون و دیابت، سرطان پستان و سرطان دستگاه گوارش، بررسی احتمال افسردگی و درمان آن، اختلال خواب، پوکی استخوان و بی اختیاری ادرار برای سالمندان را از برنامه های این طرح اعلام کرد.

وی بیان داشت: خودمراقبتی و غربالگری سالمندان در این طرح در پایگاه سلامت انجام  و درمانگاه تخصصی سالمندان تشکیل می شود و در صورت جذب نیروی متخصص، طب سالمندان نیز در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز راه اندازی خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اذعان کرد: هم اکنون شاخص سالمندی در جهان 10.5 درصد و در سال 2050 به 21.5 درصد خواهد رسید که در کشور ما در زمان حاضر 8.26 درصد و در سال 2050 به 24.9 درصد می رسد.

شکرالله سلمان زاده شاخص سالمندی خوزستان را 6.1 درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.