بیمارستان بوعلی قزوین به دو دستگاه پیشرفته پزشکی در بخش های قلب و چشم مجهز شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: دستگاه اکوکاردیوگرافی روشی غیر تهاجمی برای یافتن تصویر متحرک از قلب و یا ساختارهای قلبی است و همچنین دستگاه فیکو نیز در جراحی های چشم، به ویژه جراحی کاتاراکت (آب مروارید) کارکرد دارد.

مسعود رضایی افزود: برای تأمین این دو دستگاه یک میلیارد و 710 میلیون ریال هزینه شده است.

 شادی فقیهی یکی از متخصصان قلب و عروق این بیمارستان نیز گفت: اکوکاردیوگرافی یکی از روش های تشخیصی دقیق و راحت برای بررسی بیماری های قلبی و در واقع نوعی سونوگرافی تشخیصی قلب است که می تواند ساختار قلب را نشان دهد که در این روش جریان خون نیز با فن آوری داپلر در عروق کرونر نمایش داده می شود.

به گفته این فلوشیپ اکوکاردیوگرافی، بیماری های دریچه ای دوران بزرگسالی همچون تنگی دریچه آئورت یا نارسایی دریچه میترال نیز با اکوکاردیوگرافی قابل بررسی است.

رییس بخش چشم مرکز آموزشی درمانی بوعلی نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر جراحی کاتاراکت یکی از شایع ترین و مؤثرترین عمل های جراحی است گفت: با استفاده از دستگاه فیکو، تنها در مدت 15 دقیقه برش کوچکی نزدیک به لبه خارجی قرنیه ایجاد می شود که معمولا احتیاجی به بخیه و ترمیم ندارد و این از مشخصه های جراحی فیکو محسوب می شود.

دکتر مسعود طارمی ها افزود: قبــل از استفاده از دستگاه فیکو، کاتاراکت به شکل یک تکه و یکجا برداشته می شد که مستلزم ایجاد شکاف و بخیه های بزرگتر و آسـیب بیشتر به چشم بود.

بیمارستان بوعلی قزوین با 250 تخت فعال، یکی از قدیمی ترین مراکز درمانی استان است که خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارایه می کند.

انتهای پیام/ب

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.