نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اجرای این قانون در عمل به بانک مرکزی فرصت مداخله در این حوزه داده شده تا بتواند با دخالت در این موضوع مشکلات را تشخیص دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان  در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 7 مهرماه) مجلس شورای اسلامی  و در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 41 قانون پولی و بانکی کشور ، جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده واحده این طرح با 153 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس آن قوانین بانکی به صندوق‌های قرض‌الحسنه و موسسات اعتباری تسری پیدا کرد.

در همین راستا؛ ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص این قانون اظهار داشت: صبح امروز در مجلس با توجه به درخواست شورای نگهبان صورت گرفت، وظیفه بانک مرکزی شفافیت یافته تا بتواند بر بازار غیر متشکل پولی و موسسات اعتباری ازجهت مجوز و نظارت تمام عملیات را تحت پوشش داشته باشد تا مشکلاتی به مانند میزان و... را در بازار پولی شاهد نباشیم.

وی در ادامه افزود: با اجرای این قانون در عمل به بانک مرکزی فرصت مداخله در این حوزه داده شده تا بتواند با دخالت در این موضوع مشکلات را تشخیص دهند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: بانک مرکزی می تواند مقدمات لازم را تهیه کند و توجه به این نکته ضروری است که در تصویب این قانون از نظرات این بانک و شورای نگهبان استفاده شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار