حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی گفت: جانباختگان حادثه منا قربانی قدرت طلبی حکام سعودی و بی کفایتی آل سعود شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی در مراسم جشن ولادت امام هادی (ع) که باحضور 250 شاعر و مداح در گنید خشتی مشهد برگزار شد افزود: سردمداران آل سعود اینقدر سرگرم قدرت طلبی هستندکه از وظیفه اصلی شان که حفظ جان ضیوف الرحمان بود کاملا غافل شدند و باعث جان باختن حاجیان بی گناه شدند.

وی با بیان اینکه کسانی که در حادثه منا جان باختن پرواز و مرگ زیبایی داشتن و کسی نباید فکر کند که اینها از بین رفتن و تاسف بخوریم گفت : آنها در حال احرام وفات کردند که بهترین نوع مرگ است و باید به حال آنها غبطه بخوریم .

حجت الاسلام واعظ موسوی با اشاره به وظیفه جوامع اسلامی در مقابله با تکرار نشدن این حوادث افزود:این حادثه برای جهان اسلام یک تکانه بود جهان اسلام خواب آلود است در یمن هزاران مرد،زن و کودک به خاک و خون کشیده شدند و صدای جهان اسلام در نیامد و این تکانه ای بود تا جهان اسلام بیدار شود ودرست مانند شهادت اما حسین (ع) که شهادتشان باعث شد خاندان آل سفیان رسوا شوند و این حادثه و جانباختن حاجیان در منا نیز باعث رسوایی آل سعود خواهد شد.

دبیر کانون مداحان مشهد مقدس نیز در این مراسم گفت:جنایاتی که امروزه شاهد آن هستیم جدید نیست و صبغه طولانی دارد که به زمان اهل بیت(ع) میرسد و این که می بینیم در یک روز 4الی پنج هزار حاجی که در حال احرام هستندو آماده قربانی کردند، قربانی می شوند نشان از بی مسولیتی و بی کفایتی مسولان آل سعودی است.

کاظم اکبرزاده افزود: جوامع اسلامی اگر به رسالت اسلامی خودشان واقف باشند و به آن عمل کنند قطعا شاهد تکرار این گونه حوادث نخواهیم بودولی اکثر کشورهای اسلامی وابسته به استکبار جهانی هستند و از خودشان هیچ اراده ای ندارند و اگر اتحادی صورت بگیرد بین امت اسلامی و ان مدیریت لازم را بکار بگیرند این اتفاقات انشا الله دیگر صورت نگیرد.

ریس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد در جشن شب میلاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:حوادث منا یک توطئه و یک کار برنامه ریزی شده است مگر می شود یک عملی که هر سالهبا حضور میلیونها زائربرگزار می شود این اتقاف با این حجم از جان باخته روبرو شود و این همه حاجی در زیر این همه در فشار جمعیت فوت شودو جنازه ها روی زمین بماند و اجازه کمک رسانی به افرار مجروح داده نشود .

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری گفت:حج یک عمل عبادی است که هر ساله انجام می شودو لذا لازم است مدیریت حج به مجموعه ای مانند کنفراس اسلامی و سازمانهای اسلامی سپرده شود تا با یک مدیریت قوی شاهد این دست اتفاقات نباشیم .

وی افزود: اصل عمل حج که یک عمل عبادی و جزء بزرگترین شعائر دینی ماست نباید زیر سوال برده شود و که دشمنان دنبال خدشه وارد کردند به مسائل دینی ما هستند و بخاط بی کفایتی و بی مسولیتی آل سعود برخی مغرضانه اصل حج را نادیده بگیرند.

در این مراسم شاعرانی مانند سید رضا یعقوبی آل، سیدهاشم وفایی، سید روح الله معید و غلامرضا شکوهی به شعرخوانی ،نغمه سرایی در رثای آن امام همام پرداختند و جعفر ملائکه نیز در این مراسم به مداحی و منقبت خوانی پرداخت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.