معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر گچساران بیش از یکهزارو 700 فرصت شغلی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج علی داوودی افزود: اعتبار این طرح بیش از 800 میلیارد ریال بوده که تاکنون بیش از 500 میلیارد ریال آن تامین و هزینه شده و مابقی در شش ماهه دوم امسال تامین خواهد شد.

وی بیان کرد:با بهره برداری از این طرح بزرگ اقتصادی بیش از سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه ماهور باشت،بید زرد،سربیشه،امامزاده جعفر،خربل و سرآب ننیز زیر پوشش سیستم آبیاری نوین قرار می گیرند.

داوودی بیان کرد: طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر با همکاری مردم منطقه ،هماهنگی مسوولان استانی و پیگیری نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم اکنون بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: این طرح ابتدا از سوی سازمان جهاد کشاورزی شروع شد که بنا به دلایلی متوقف و پس از آن با تصمیم هیات دولت در سال 91 به آب منطقه ای واگذار شد.

عضو هیات مدیره آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بیش از 350 هکتار از شبکه فرعی طرح از سوی جهاد کشاورزی آغاز و مابقی نیز متناسب با تامین اعتبار و همکاری کشاورزان تکمیل می شود.

طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر شامل سد انحرافی به طول حدود 100 متر،کانال انتقال آب،ساختمان پمپاژ،خط لوله فولادی به طول هفت کیلومتر،مخزن ذخیره آب به حجم10 هزار متر مکعب،خط لوله اصلی و فرعی درجه دو 'جی پی آر' به طول 45 کیلومتر و خط لوله پلی اتیلن به طول 10 کیلومتر است.

دشت امامزاده جعفر یا شش هزار هکتار و ظرفیت های بالای در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی در 15 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده است.



انتهای پیام/ ا
برچسب ها: طرح ، آبرسانی ، سد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.