یکی ازاعضای مجلس نمایندگان آمریکا گفت که دولت با سوالات قانونی زیادی حول عدم دسترسی به اسناد قراردادهای جانبی برجام روبه خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن (freebeacon) از تلاش جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب لایحه‌ای درخصوص ممانعت از اجرای توافق هسته‌ای و دادن میلیاردها دلار دارایی‌های آزاد شده به ایران، خبر داد.
 
 
پیتر راسکام، نماینده ایالت ایلینوی در مجلس آمریکا در مصاحبه با فری بیکن گفت که دولت اوباما باید با سوالات قانونی جدی درخصوص قانون بررسی توافق هسته‌ای ایران پاسخ دهد، زیرا اوباما اسناد قراردادهای جانبی میان ایران  وآژانس اتمی را در اختیار کنگره قرار نداد.
 
 
راسکام و دیگر قانونگذاران آمریکا مدعی هستند که از بررسی اسناد مربوط به قراردادهای جانبی که درباره بازرسی‌ها از ایران هستند، منع شده اند. مقامات آژانس اتمی هم تصریح کرده‌اند که جزییات توافق بازرسی‌ها محرمانه باقی خواهد ماند.
 
 
راسکام با بیان این موضوع که تصور اوباما درخصوص شروع بازشدن درب‌های ایران به روی بازرسی‌ها درپی نمونه‌برداری از پارچین دور از واقعیت می‌باشد، گفت: "ماهیت پنهان قراردادهای جانبی غیرقانونی است. جان بینر رئیس مجلس نیز بشدت در حال آماده سازی یک چالش قانونی علیه دولت بخاطر نقض قانون بررسی می‌باشد."
 
 
وی درباره طرح دعوی از دولت اوباما هشدار داد که امکان دارد دادگاه فدرال دستوری برای متوقف کردن اجرای توافق هسته‌ای صادر کند تا زمانی که دولت همه قراردادهای جانبی را در اختیار گذارد؛ این مسئله باعث تاخیر در لغو تحریم‌ها هم خواهد شد.
 
 
ابعاد این دعوی قضایی حتی دامن‌گیر شرکت‌های غربی که خواستار معامله با ایران می‌باشند نیز می‌شود. وی دراین باره گفت که با وجود مخالفت‌هایی در مجلس نمایندگان و سنا و همچنین برداشته نشدن تحریم‌ها، هیچ کمپانی آنقدر مشتاق نخواهد شد که وارد بازار ایران شود.
 
 
فری بیکن در ادامه از یک لایحه پیشنهادی مضحک توسط یکی دیگر از نمایندگان مجلس آمریکا خبر می‌دهد و نوشت: "طبق این لایحه که توسط پاتریک میهان ارایه شده، ایران ابتدا باید 40 میلیارد دلار بخاطر آمریکایی‌هایی که قربانی تروریسم این کشور شده‌اند، غرامت پرداخت کند! حکم قضایی این مورد (پرداخت غرامت) در دادگاه‌های آمریکا صادر شده است!"

منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار