رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: نبود زیرساختهای لازم برای خدماتی همچون شستشوی فرشهای تولیدی سبب شده تا صادرات فرش تولیدی استان از گمرک تهران صادر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ یحیی نیکدل در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: سختگیری برخی از کشورها سبب شده میزان صادرات این استان به کشورهای همسایه کاهش یابد.

وی افزود: هم اکنون رانندگان برای جابه جایی محموله ها، ملزم به ارائه فیشهای واریزی برای خرید کالاها هستند و این امر به چالش اصلی و جدی برای صادرات ما بدل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بخش دیگر سخنان به مشکل نبود اعتبار برای اعزام و پذیرش هیئتهای تجاری در استان اشاره کرد و افزود: اعزام و یا پذیرش هیئتهای تجاری مستلزم تأمین اعتبار و بودجه است اما در این زمینه با محدودیتهایی روبه رو هستیم.

نیکدل با اشاره به اینکه امسال اعزام و پذیرش چند هیئت تجاری از خارج کشور در استان در دستور کار است اظهار داشت : هرکدام از این پذیرشها 600 تا 700 میلیون ریال هزینه در بر دارد بنابراین انتظار میرود تأمین بخشی از این اعتبارات موردحمایت قرار گیرد.

وی گفت: آمادگی داریم تا امور گمرکی صادرات فرش استان در تهران انجام شود تا فرشهای تولیدی به نام خودمان صادر شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: بجنورد ، فرش ، صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.