یک نماینده مجلس گفت: اداره بیت‌الله‌الحرام و برگزاری مناسک حج را باید به صورت شورایی به کشورهای مسلمان سپرد.

حاجیان قربانی بی‌تدبیری و بی‌کفایتی دولت عربستان شدند

عباس قائدرحمت نماینده مردم ازنا و درود در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون فاجعه منا گفت: اداره بیت‌الله‌الحرام و برگزاری مناسک حج را باید به صورت شورایی به کشورهای مسلمان سپرد، چراکه اگر این بی ‌دبیری ادامه پیدا کند، مشکلات زیادی را برای همه مسلمانان درسال‌های آینده ایجاد خواهد کرد. 

وی در ادامه با اشاره به مسئله عمدی بودن یا نبودن فاجعه منا گفت: بعد از وقوع حادثه نیروهای عربستان هیچ تدبیری اتخاذ نکردند و این بی توجهی آنها باعث شدت یافتن فاجعه شد. 

این نماینده مجلس ادامه داد: عربستان امسال از یک طرف درگیر جنگ با یمن بوده و از طرف دیگر به دنبال تامین خواسته‌های اربابان خود مثل آمریکا است لذا گویا هیچ برنامه‌ریزی برای تامین امنیت و آسایش حجاج تدارک ندیده بوده است.

قائدرحمت افزود: آل سعود به جای عذرخواهی از تمام مسلمانان دنیا از عملکرد ضعیف و ناتوان خود دفاع می‌کند و در تلاش است خود را تبرئه کند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه افزود: در کجای دنیا دیده‌اید که این گونه از مهمانان میزبانی کنند، آن هم در حرم امن الهی و درحین انجام مناسک حج، طبیعی است که در چنین مراسم باعظمتی وقتی مسیرها به روی زائران بسته شود، چنین فاجعه ای رخ دهد.

این نماینده مردم در پایان تأکید کرد: اگر عمدی بودن فاجعه منا در دادگاه‌های بین‌المللی بررسی  و ثابت شود، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای داغدار از این حادثه قطعا ورود خواهند کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار