براساس یک پژوهش، نرخ بالای مرگ و میر غیرنظامیان، بحران مهاجران را تشدید کرده‌است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس 24، چهارشنبه هفته گذشته مطالعه‌ای که به وسیله استاد دانشگاه "دی لوویان" انجام گرفت، در نشریه پزشکی انگلیس منتشر شد. بر اساس این پژوهش، یک چهارم از 200 هزار کشته سوریه از سال 2011، کودکان و زنان بوده‌اند. این نرخ بالای مرگ و میر در خارج از میدان‌های جنگ، سبب تشدید بحران پناهجویان در اروپا شده است.

در این مطالعه مشخص شد در منطقه تحت کنترل حکومت بشار اسد، کودکان 23 درصد از جمعیت کشته‌های غیرنظامی را تشکیل می‌دهند. همچنین سه چهارم کودکان - در مناطقی که تحت کنترل هیچ گروهی نیست - بر اثر گلوله باران و بمباران هوایی کشته شده‌اند.

این گزارش تاکید دارد در مناطق تحت کنترل دولت، هیچ کودکی بر اثر حملات هوایی کشته نشده؛ اما دو سوم مرگ و میر کودکان بخاطر تیراندازی طرفین بوده است. این درحالی است که تمامی گروه‌های مسلح در سوریه ادعا می‌کنند هدفشان از بمباران و تیراندازی، نابودی دشمن است؛ اما نتایج تحقیقات نشان می‌دهد کودکان، آسیب‌پذیرترین گروه در برابر این اقدامات هستند.

در پایان این گزارش نیز نویسنده تاکید می‌کند: اگر ما امروز در اروپا به دنبال ریشه‌های مهاجرت و بحران آوارگان سوری هستیم، نرخ بالای مرگ و میر غیرنظامیان اصلی‌ترین علت آن است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار