پس از قتل‌عام وسیع غیرنظامیان به وسیله ائتلاف عربی، فشار بین‌المللی بر رژیم سعودی و متحدانش برای پایان دادن به تجاوزگری‌ در یمن تشدید شده‌است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، یک روز پس از حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یک جشن عروسی - که شهادت ده‌ها نفر را به همراه داشت - فشار بین المللی بر رژیم سعودی برای پایان دادن به بمباران یمن، تشدید شد.

حمله عربستان صبح دوشنبه این هفته، در روستای "واهیجا" در جنوب شهر مخا روی داد. این بمباران یکی از خونین‌ترین کشتار‌های غیر نظامیان از زمان آغاز حمله ائتلاف عربی علیه مردم یمن بود. شاهدان از شهادت دستکم 70 نفر در چادری که برای عروسی برپا شده بود، خبر دادند؛ اما دیروز مقامات محلی تعداد جانباختگان را 81 نفر اعلام کردند. همین آمار هم دیروز به وسیله سازمان ملل اصلاح شد و تعداد شهدای این حمله را به 131 نفر رساند.

در روزهای اخیر، انتقادات از رژیم سعودی بخاطر حمله به مراسم عروسی و سلسله حملات هوایی که به قتل‌عام غیرنظامیان منجر شده، افزایش یافته‌است. منتقدان معتقدند سعودی‌ها برای شکست دادن انصارالله، حملات کورکورانه‌ای را انجام می‌دهند که تنها سبب کشتار بیشتر غیرنظامیان می‌شود.

"رابرت کولویل" -- سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد -- اعلام کرد: ائتلاف عربی بی‌تردید مسئول محاصره دریایی بخش اعظم بنادر یمن است. این محاصره سبب تشدید بحران انسانی چهار پنجم یمنی‌های نیازمند شده است. وی تصریح کرد از زمان آغاز حملات سعودی‌ها به یمن در فروردین‌ماه امسال، بیش از دو هزار و 355 غیر نظامی در حملات این رژیم جان خود را از دست داده‌اند. 

بان کی مون دوشنبه همین هفته در سخنرانی‌ خود خواستار پایان دادن به بمباران یمن شد. دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین بیانیه‌ای در محکومیت بمباران مراسم عروسی یمن صادر کرد. وی در این بیانیه‌ای از تمامی طرف‌های درگیر خواست به فعالیت‌های نظامی خود در یمن خاتمه دهند.
این درحالی است که مقامات سعودی بارها اتهام کشتار غیر نظامیان را رد کرده‌اند و انصارالله را مسبب این قتل‌‌عام می‌دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۲۲:۴۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
مرگ بر آل سعود خائن، مرگ بر آل سعود خائن، هر چه زودتر جلوی تجاوز این خائن ها رو بگیرید، انشاالله مثل صدام توسط اربابشان اعدام میشن، مرگ بر استکبار
آخرین اخبار