حجت الاسلام حسینی نیشابوری گفت: این جاهلان و نادانان، حجاج را در آن صحرا تنها گذاشته و دوباره صدای هل من ناصر ینصرنی را پاسخ ندادند و مجدداً حاجی‌هایی دور از خانه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ سید مصطفی حسینی نیشابوری مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب که صبح امروز هشتم مهر در حوزه علمیه تهران برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید آیا شما نوشاندن آب به حجاج و آبادانی در حرم شریف را هم‌پایه ایمان به خدا و ایمان به قیامت و مجاهدت در راه خدا می‌دانید؟

وی در ادامه مطرح کرد: شان نزول این آیه به عباس عموی پیامبر که سقایی حرم شریف را بر عهده داشت و مسئول حرم برمی‌گردد، در آن موضوع امیرالمومنین به آن دو نفر فرمودند کدام یک از شما می‌توانید با من در ایمان مجاهدت و خلوص برابری کنید.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: هر دو ناراحت به سمت پیامبر رفتند که این آیه نازل شد در این آیه خداوند مطرح کردند که شما نمی‌توانید با چنین شخصیتی برابری کنید. 

حجت الاسلام حسینی نیشابوری در ادامه اظهار داشت: امیرالمومنین در نهج‌البلاغه خود به مردم شکوه می‌کند که آیا شما مرا با فاسقین، مارقین و قاسطین یکی می‌پندارید.

وی گفت: این ظلم بزرگی است که با این همه آیات و روایات و گفته‌های اشخاص مختلف از سراسر جهان یک عده‌ای خود را در جایگاه علی(ع) قرار دهند و خود را در جایگاه امامت مسلمین بدانند.

مدیر مدرسه حوزه علمیه امام رضا خاطرنشان کرد: دل ما خونین است که امروز کسانی که خود را خادم الحرمین می‌دانند خوارکننده حرم شریف شده اند.

وی ادامه داد: این جاهلان و نادانان، حجاج را در آن صحرا تنها گذاشته و دوباره صدای «هل من ناصر ینصرنی» را پاسخ ندادند و حاجی‌هایی دور از خانه به شهادت رسیدند اما ان شاء الله خداوند ذخیره خود را خواهد رساند و او انتقام مظلومان جهان را خواهد گرفت.

گفتنی است، در پایان این مراسم آیت‌الله رشاد، رییس شورای حوزه های علمیه تهران آیین سنتی عمامه‌گذاری را برای طلاب انجام دادند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار