مهمترین اصل، ازدواج به موقع با شرایط مناسب و سپس فرزندآوری با تدوین بسته های حمایتی درست است.

دکتر ناهید خدا کرمی رئیس انجمن علمی مامایی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان حمایت های لازم برای تشویق والدین به فرزند آوری را تاثیرگذار دانست و تصریح کر: بسیاری از زنان فرهیخته ای که می توانند مادران بسیار خوبی هم باشند، اگر تعداد فرزند بیشتری را داشته و تربیت کنند، آینده کشور را تضمین می کنند. اما بسیاری از آن ها به علت داشتن فعالیت اقتصادی و سیاسی در جامعه، امکان دارد به علت ارتقای شغلی و یا حتی نگرانی برای از دست دادن شغلشان، از فرزند آوری اجتناب کنند.

خداکرمی با گلایه از اینکه تبلیغات به گونه ای است که زنان را تنها برای فرزندآوری و بزرگ کردن کودک نشان می دهند که این مسایل زنان ما را دچار یک تنش و مقاومت کرده است، افزود: پس ابتدا باید شرایط اجتماعی اصلاح و شرایط امنی را برای دختران و پسرانمان مهیا کرده و حداقل های اقتصادی، اعم از مسکن، شغل و . .. را برای آن ها فراهم کنیم.

بسته های حمایتی و مشوق ها باید برای خانواده های با استعداد های ویژه باشد
وی ترویج ازدواج درست، صحیح و  پیشگیری از مهاجرت نخبگان آن هم نه با نگاه سلبی بلکه به گونه ای که نخبه تمایلی برای مهاجرت نداشته باشد و اگر رفت دوباره بازگردد را از برنامه های تشویقی برای داشتن جمعیتی با ترکیب مناسب از همه گروه ها و قشرها بدون توجه به مذهب و سلیقه آن ها تاثیرگذار دانست و ابراز داشت: همه باید دیده شده و برای همه برنامه بنویسیم.

وی در خصوص بسته های ویژه تشویقی افزود: این بسته ها باید برای نخبگان به خصوص مادران نخبه که بیشتر بعد حمایتی دارد و نه مالی اعم از شرایط کاری مناسب، دسترسی به مهدکودک و مسائلی از این قبیل را در نظر داشته باشد که خوشبختانه در حال کار بر روی آن هستیم. امیدواریم شرایطی ایجاد شود که خانواده های کشور حداقل در سطح جانشینی و نه کمتر، فرزندآوری داشته باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار