رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پیش‌بینی تولید 140 هزارتن ذرت در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  خسرو شهبازی گفت: در راستای کاهش سطح زیر کشت محصولات با نیاز آبی بالا و جایگزینی محصولات با نیاز آبی کمتر در سال زراعی جاری 15هزار و 581هکتار ذرت در استان کشت شده که نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به کاهش منابع آبی و خشکسالی که در استان کرمانشاه با آن مواجه شدیم، تصریح کرد: سطح زیر کشت ذرت در سال زراعی جاری حدود 20 هزار هکتار کاهش داشته است.

شهبازی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 18 هزارتن ذرت به صورت تضمینی خریداری شده، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قیمت هر کیلوگرم ذرت با 3درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید را در استان 9600 ریال اعلام کرد.

شهبازی گفت: هم اکنون 15 ایستگاه ذرت خشک ‌کنی در سطح استان فعال هستند که با وجود این ایستگاه‌ها خرید تضمینی ذرت تسهیل می‌شود.

وی نوع ذرت کشت شده استان کرمانشاه را 704، 703، سیمون و رقمBCاعلام کرده و تصریح کرد: رقم سیمون نسبت به سایر ارقام ذرت 2یا 3 آبیاری کمتر نیاز دارد.

وی بیشترین سطح زیر کشت ذرت استان را شهرستان کرمانشاه با 7هزار و 700 هکتار بیان نمود.

وی با اشاره به اینکه سال قبل حدود 328هزارتن ذرت در استان کرمانشاه تولید شده، تصریح کرد: از این میزان حدود152 هزار تن به صورت تضمینی توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شده بود و بقیه به صورت آزاد به فروش رفته است.

انتهای پیام /س


برچسب ها: کرمانشاه ، ذرت ، تولید ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.