منوی آخرین ناهار تایتانیک به همراه یک بلیت و نامه، متعلق به یکی از مسافران این کشتی، در نیویورک به حراج گذاشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فاکس نیوز، منوی آخرین ناهار تایتانیک که مسافری از بخش درجه یک آن را به همراه خود از این کشتی خارج کرده بود، چهارشنبه (دیروز) در حراجی نیویورک به بهای 88 هزار دلار به فروش رسید.

گفته می‌شود «آبراهام لینکون سالومون» -- مسافری که این منو را از کشتی خارج کرد -- به همراه تعداد انگشت شماری از مسافران بر یک قایق نجات سوار شدند و با پرداخت پول به خدمه، از آنان خواستند سریعتر از محل حادثه دور شوند.

لیستی از انواع غذاهای گرانقیمت نظیر استیک و پودینگ در این منو به چشم می‌خورد. مسافر دیگری با نام «ایساک جرالد فرانتال» پشت این منو را با مداد امضا کرده است.

سالومون همچنین یک بلیت حمام ترکی مجلل در کشتی تایتانیک را به همراه داشته است. بر روی این بلیت وزن او هنگامی که بر روی صندلی ویژه در این حمام نشسته بود، ثبت شده است. این بلیت به بهای 11 هزار دلار فروخته شد.

نامه‌ای که «میبل فرانکتلی،» مسافر دیگر تایتانیک، شش ماه پس از وقوع این فاجعه به سالومون نوشت نیز در این حراجی، 7 هزار و 500 دلار به فروش رسید. فرانکتلی و همسرش نیز مسافران همان قایق نجات بودند. گفته می‌شود همسر او با دادن پول به خدمه، از آنها خواسته است مسافر دیگری سوار قایق نشود. جالب اینجاست که قایق‌های نجات تایتانیک 40 نفر ظرفیت داشتند.

در این نامه فرانکتلی نوشته است: «امیدواریم اکنون شما پس از تجربه آن اتفاق وحشتناک، حالتان خوب باشد. اوضاع ما هنوز بد است. پس از آن فاجعه ترسناک و برگشتن به لندن، ما با بازپرسی‌های ناعادلانه روبرو شدیم.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۴
کاش دوباره میشد 1900. کاش
آخرین اخبار