ایران سومین کشور اهدا کننده عضو در جهان است

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر مشارکت مردم کشورمان در امر اهدای عضو گفت: ایران سومین کشور در عرصه پیوند عضو در جهان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان علی اکبر ولایتی در دوازدهمین مراسم بزرگداشت پیوند عضو و عرض تسلیت به مناسبت فاجعه منا ابراز امیدواری کرد پیکر جان باختگان این حادثه هرچه سریعتر به کشور منتقل و به خانواده آنها باز گردانده شود.

وی افزود: تعداد علاقمندان پیوند عضو در کشورمان اندک نیست و امروز بر اساس آخرین آمار، کشورمان در جایگاه سوم پیوند عضو جهان قرار گرفته در حالی که سایر کشورها به لحاظ قدمت در زمان بیشتری کار پیوند اعضا را آغاز کرده‌اند؛ اما به لحاظ جذب مشارکت‌ها از ما عقب‌تر هستند و ما در این زمینه از آنها سبقت گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: پیوند عضو اخلاق متعالی مردم را نشان می‌دهد و اعلام آمادگی خانواده‌ها برای اهدای عضو عزیزانشان بر این موضوع تاکید می‌کند. پیوند عضو کار اخلاقی بسیار بزرگی است و رواج این فرهنگ در کشور سبب سربلندی بیش از پیش کشورمان می‌شود.

وی تاکید کرد: کار پیوند عضو به لحاظ پزشکی کار پیچیده و سختی است و در قله پزشکی قرار گرفته است. همچنین کار اهدای عضو نیز در قله اخلاق اجتماعی قرار می‌گیرد.

وی از اساتیدی که در رابطه با پیوند عضو پیشقدم هستند، تقدیر کرد و گفت: هر پیوند عضو در حوزه پزشکی از اهمیت بسیاری برخوردار است. مردم کشور ما با اعتماد کامل اعضای خود را اهدا می‌کنند و معتقدند که اهدای عضو آنها به افراد مستحق و نیازمند انجام می‌شود و نهایتا این کار پسندیده را با کمال میل انجام می‌دهند.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: اهداء عضو قابل ارزیابی و مقایسه با پول نیست و این اعتماد مردم است که تنها باعث می‌شود در چنین کار پسندیده‌ای مشارکت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار