جشنواره تئاتر استان فارس با معرفی برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در  آیین پایانی این مراسم  گفت: تئاتر قرن ها و هزاره ها است که زنده مانده است از سوفوکل تا گروتفسکی و از زمانی که تئاتر در دربار و شکوهمند بود یا زمانی که آن را قوالی خواندند باز تئاتر ماند.

وی ادامه داد: بی چیزی تئاتر بی چیزها را رقم زد. تئاتر آن چنان انعطاف پذیر بود که همچنان با آمیخته شدن هنرهایی چون پرفورمنس و مونولوگ با موسیقی و رقص ادامه حیات داد زایش هنرها از تئاتر است و تاثیرگذاری این هنر در مقایسه با دیگرهنرها قابل مقایسه نیست. البته این به معنای در نظر نگرفتن دیگر هنرها نیست.

مریدی با بیان اینکه اغلب کلانشهرها دارای تالار بزرگ هستند اضهار داشت: گرچه در شهرهای کوچک هم تالار بزرگ نداریم شیراز هم از این امر مستثنی نیست. به همین خاطر بسیاری از جوانان با مفهوم تئاتر آشنایی ندارند.

حکیم رابط بیان کرد: مبانی و اصول کمک می کند که کار ماندگار شود و برای فردا و فرداهای دورتر و سرزمین های دور سفر قابلیت سفر داشته باشد.

این استاد تئاتر ایران درباره نمایشنامه نویسی نیز با تاکید بر اینکه هنرمند زبان زمانه خود است و هنرمندان کودکان بزرگ اند، اشاره کرد: هنرمند در موقعیت خاصی تنفس می کند که قاعدتا باید به این زمان پاسخگو باشد. بدین ترتیب است که اثر ماندگار خواهد شد. مبنای اصلی تئاتر انتخاب موقعیت است وهمه ما مجبور به انتخاب هستیم. زیرا در بالماسکه ای زندگی می کنیم که هنرمند وظیفه دارد در این وضعیت این پوسته را برداشته و آنچه در زیر است عریان سازد.

سلیمانی دبیر جشنواره گفت: از میان 127 متن ارسالی در نهایت 72 متن انتخاب شد بازبینی نهایی را احمد سپاسدار، علی نقی رزاقی و غلام رضا عباسی انجام دادند و در نهایت از میان 46 متن تمرین شده، 12 اثر به جشنواره راه یافت.

در بخش بازیگری مرد اقایان جمال الدینی وچناری مقام سوم بهنام مرادی مقام دوم و محمد رضا نظری مقام اول بهترین بازیگری مرد را کسب کردند.

در بخش بازیگری زن نیز  نگین تهمتن ولیلا دوکوهکی مقام سوم شیما پور سهم الدینی مقام دوم و مقام اول بازیگری زن بیست و ششمین دوره تئاتر استانی نیز به نسا توافق رسید.

در بخش کارگردانی :آرش ابراهیمی ،محمد هاشم زاده و ارمین حمدی پور به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
 
زار و بند باز عنوان دو نمایش فارس بودند که در پایان به عنوان نمایش برتر معرفی شدند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.