سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان معتقد است تیم ایران مجموعه‌ای از بازیکنان چند پسته و متکی به فرد نیست.

حماد سامری در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دیدار امروز تیم ملی بسکتبال ایران مقابل کره جنوبی اظهار کرد: نتیجه این دیدار همان گونه ای شده که انتظار می‌رفت در زمان خوبی مقابل فیلیپین شکست خوردیم و این باخت سبب شد تمرکز تیم ملی مقابل کره جنوبی بالا رود و ایران برابر کره جنوبی از همان ابتدای بازی، نمایشی منسجم ارائه کرد، امیدوارم سبک بازی تیم ملی در 2 بازی آینده نیز به همین گونه باشد. 
 
وی در خصوص تاثیر غیبت احتمالی حامد آفاق در دیدار مرحله نیمه نهایی اظهار کرد:حامد آفاق جزء بازیکنان بزرگ و تاثیرگذار تیم ما است ایران در این دوره بازیکنانی چون آرمان زنگنه و ارسلان کاظمی را نیز در اختیار نداشته است، اما خوشبختانه سبک بازی تیم ملی در حال حاضر متکی به فرد نیست و کار تیمی در بین بازیکنان  ما به خوبی دیده می‌شود، چهره‌های جوان تیم ملی دست کمی از بازیکنان با تجربه ندارند و در دیدار مقابل کره جنوبی هم شاهد بودیم بهنام یخچالی خیلی موثر بازی کرد. 
 
سامری درباره موفق نبودن ایران در دفاع زون اظهار کرد: با توجه به مدت زمان محدود مربیگری بائرمن در تیم ملی بسکتبال ایران،وی سبک دفاعی تیم ملی را بر مبنای دفاع یادگیری قرار داده و اولویت وی دفاع من تو من است. 
 
این موضوع تاکنون در تیم ایران جواب داده و می‌بینیم برای اولین بار است که کره جنوبی در یک کوارتر مقابل ایران زیر ده امتیاز می گیرد،یکی از اهداف بائرمن این است که در هر کوارتر ایران بیشتر از پانزده امتیاز به حریفان ندهد و خوشبختانه در بیشتر بازی های این دوره از جام ملتها در این امر موفق بوده‌ایم. 
 
 
کارشناس بسکتبال کشورمان در مورد حضور صمد نیکخواه در پست 3 و اوشین ساهاکیان در پست سنتر بیان کرد:نفراتی چون صمد، اوشین و محمد حسن زاده بازیکنان چند پستی هستند که سرمربی تیم ملی به نسبت سبک بازی حریفان در پست‌های مختلف از آن‌ها استفاده می کند. خداراشکر چند پسته بودن‌ بازیکنان ما دست مربیان را باز گذاشته و مربیان می‌توانند از تغییرات تاکتیکی به خوبی استفاده کنند. 
 
تاکتیک‌های متنوعی را از بائرمن در طول جام ملتها شاهد بوده‌ایم به طور مثال در مقابل تیم‌های کوتاه قامت این سرمربی آلمانی با کوتاه کردن میانگین قوی بازیکنان داخل زمین،سرعت تیمی را به سطح حریف می‌رساند. 
 
سامری درباره سختی کار ایران برای بازی زیر سبد در دیدار احتمالی مقابل چین گفت:این تیم با بازیکنان با کیفیت تر از نفرات حال حاضر خود نیز نتوانست مقابل حامد حوادی کاری از پیش ببرد هر چند حامد در دیدار برابر کره تا حدودی عصبی بازی کرد اما من این موضوع را به دلیل تعصب و غیرت مثال‌زدنی حامد می‌دانم، انتقادات پس از شکست مقابل فیلیپین تا حدودی روی بازیکنان تاثیر گذار بود، خوشبختانه ایران برابر بلند قد به مشکل نمی‌خورد. 
 
کارشناس بسکتبال ایران در مورد آمار بالای خطا در تیم ایران اظهار کرد: قانون نانوشته ای در بسکتبال وجود دارد " تیمی که خطا نمی‌کند، دفاع نمی‌کند" وقتی درگیری در بازی زیاد می شود خیلی طبیعی است که آمار خطاها بالا رود. اما این موضوع باید به گونه ای مدیریت شود که بازیکنان ما در کوارتر پایانی پنج خطا نباشند. 
 
انتهای پیام/ 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار