سخنگوی فدراسیون بسکتبال معتقد است تیم ایران با تمرکز دفاعی و هجومی بالا تیم کره‌جنوبی را مجبور به پذیرش شکست در ابتدای نیمه دوم کرد.

ابوالقاسم کیانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بازی راضی کننده‌ای بود بچه‌ها از هر نظر عالی بودند. البته ایرادهایی داشتیم ولی نکات مثبت بچه‌ها ایرادها را از بین می‌برد. وقتی تمرینات تیم ملی را نگاه می‌کردم، بازیکنان خیلی پرانرژی و باانگیزه بودند و به هم قول دا ده بودند پرانرژی و با انگیزه باشند. 

کیانی ادامه داد: ما امروز دفاع خوب و منسجمی داشتیم و نقاط قوت و ضعف تیم کره را به خوبی آنالیز کرده بودیم. بچه‌ها به بهترین شکل در این دیدار دفاع کردند و امتیازات خوبی به دست آوردند. تیم ایران غیر از دو صحنه در دفاع پیک اند رول بسیار خوب بودند. 

سخنگوی فدراسیون بسکتبال با اشاره به دوندگی تیم ایران برابر کره‌جنوبی افزود: در مجموع حواس تیم ایران خیلی خوب به بازی بود و بازی را در دست داشتند. هوش بائرمن در تعویض‌ها خیلی بالا بود. تمام توپ‌ها زمانی که تیم آرایش حمله به خود می‌گرفت به حدادی ختم می‌شد و حامد هم عملکرد بسیار خوبی زیرسبد حریف داشت.

وی درباه درصد بالای پرتاب‌های آزاد از دست رفته تیم ملی توضیح داد: این موضوع دلیل خاصی ندارد. این موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست و با تمرین و آمادگی بالای روانی این موضوع حل می‌شود. بچه‌ها نباید وارد بازی‌های روانی بشویم و تمرکز داشته باشیم. 

کیانی با تاکید براینکه کره جنوبی سعی در عصبی کردن تیم ما داشتند، اضافه کرد: از بازیکن بزرگی مانند حامد انتظار نمی‌رود اسیر جوسازی حریفان شود. البته صمد و کامرانی او را آرام کردند. امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی در دیدارهای تیم ما دیده نشود. 

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال جوانان افزود: کره از کوارتر سوم باخت را قبول کرده بود و تنها سعی می‌کرد اختلاف بیش از این نشود. ما هم به برد اطمینان داشتیم و خداراشکر آن اشتباه حامد تاثیرگذار نبود. 

کیانی درباره بازی با چین، گفت: آن دیدار بسیار سخت تر از بازی امروز است. آنها بازیکنان قدبلند خوبی دارند و به خوبی بازی پیرامونی را به نمایش می‌گذارند. ما باید در دفاع خیلی مراقب باشیم. ممکن است به مشکل بخوریم اما ما باید یک بازی کنترل شده انجام دهیم. ممکن است چینی‌ها بخواهند با شرایط میزبانی، فشار تماشاگر و داوری بخواهد موفق شود اما ما باید کار خودمان را انجام دهیم و آنالیز خوبی از این تیم داشته باشیم. معقتدم با پایین آوردن درصد اشتباهات فردی و تیمی، همچنین بالابردن اعتماد به نفس بازیکنان ایران، شکست چین دور از دسترس نیست. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار