امام جمعه ارومیه گفت: سران آل‌‌سعود هزاران نفر مسلمان را لبیک‌گویان به کام مرگ فرستادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم، اظهار داشت: سران آل‌سعود با بی‌کفایتی و سوءمدیریت منجر به این شدند که هزاران نفر لبیک‌گویان به کام مرگ فرستاده شوند.

این مسئول افزود: هزاران نفر مسلمان در اثر سوءمدیریت آل‌سعود در حال عبادت به شکل دردناکی فوت کردند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه در جریان دردناک منا حادثه عظیمی به وقوع پیوست و ملت مسلمان دنیا در اثر بی‌کفایتی و سوءمدیریت سعودی‌ها به عزا نشسته‌اند، گفت: هزاران نفر از امت مسلمان در حال لبیک‌گویی به خداوند متعال از بین رفته‌اند.

وی با ابراز تاسف از گستاخی آل‌سعود بعد از وقوع این رویداد خاطرنشان کرد: اقتدار مقام معظم رهبری به معنای واقعی کلمه مثال زدنی است، چرا که بیانات ایشان آل‌سعود را سر جای خود نشاند و هم اینکه پیام تسلیت به خانواده‌های داغداران فرستادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبری درباره ضرورت ایستادگی مقابل مستکبران اشاره و خاطرنشان کرد: باید توام با عزت و اقتدار همچنین شجاعانه مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

این استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه با اظهار اینکه فتنه خط قرمز ملت بزرگ ایران اسلامی قلمداد می‌شود، بیان داشت: ملت ما به معنای واقعی هوشیار و با بصیرت هستند، بنابراین نباید تصویر سران فتنه 88 را بین مردم به نمایش گذاشت چرا که این اقدامات موجب عصبانیت مردم می‌شود.

قریشی ضرورت تکریم و گرامی‌داشت جایگاه سالمندان در جامعه همچنین خانواده‌ها را مورد تاکید قرار داد، گفت: احترام به این قشر از جامعه توصیه دین مبین اسلام است، پس باید به آن عنایت ویژه داشته باشیم.

وی فرا رسیدن عید بزرگ مسلمانان غدیر خم را مورد اشاره قرار داد، گفت: این روز بزرگ به معنای واقعی کلمه روز اکمال دین و اتمام نعمت قلمداد می‌شود، بنابراین باید در راستای مطالعه و تحقیق پیرامون ابعاد مختلف آن گام‌های بلندی برداشته شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.